چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۴۸۳
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب و پاکسازی خاک از اولویت‌ها در جزیره خارگ است.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی وضعیت زیست محیطی جزیره خارگ اظهار داشت: خارگ دارای موقعیت ویژه‌ای بوده و از نظر زیست‌محیطی دارای ویژگی‌های خاصی است.

وی افزود: پیگیری مسائل زیست محیطی جزیره خارگ و رفع آلاینده‌ها و جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست این جزیره ارزشمند زیستی از اولویت‌های مهم است که همه مسائل و مشکلات زیست محیطی جزیره خارگ شناسایی و پیگیری‌های لازم برای رفع آنها آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: نیاز است شرکت‌های نفتی در منطقه الزامات زیست محیطی را رعایت و اقدامات کنترلی لازم را در راستای حفاظت از محیط زیست جزیره انجام دهند.

وی افزود: جزیره خارگ یک جزیره مرجانی و ارزشمند و سواحل زیبا است که هرگونه آلودگی محیط زیست موجب خسارت به تنوع زیستی آن می‌شود.

قلی‌نژاد ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پیگیری‌های جدی را در راستای رعایت الزامات زیست محیطی شرکت‌های صنعتی منطقه آغاز کرده و هرگونه خسارت زیست محیطی نیز محاسبه و در حال مطالبه است و در حال حاضر احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب و پاکسازی خاک از مهمترین اولویت اقدامات زیست محیطی در جزیره خارگ است.

جزیره خارگ از اکوسیستم‌های مرجانی و زیستگاه آهوان و دارای سواحل زیبا است که تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر