شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
ادعای وال استریت ژورنال از قول فرماندهان اوکراینی:
فکرشهر: سرهنگ رودیون کولاگین، فرمانده توپخانه ۹۲ مکانیزه اوکراین گفت: طی هفته گذشته، پهپاد‌های شاهد-۱۳۶، که به رنگ پرچم روسی رنگ آمیزی شده و به نام گرانیوم ۲ تغییر نام داده شده، بر فراز مواضع زرهی و توپخانه اوکراین در شمال شرقی منطقه خارکف ظاهر شدند. به نظر می رسد تا کنون پهپادهای ایرانی بیشتر در منطقه خارکف مستقر شده اند، جایی که تیپ 92 و سایر نیروهای اوکراینی در ماه جاری یک حمله بزرگ را انجام دادند...
کد خبر: ۱۲۲۸۵۳
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: وال استریت ژورنال نوشت:  فرماندهان اوکراینی می گویند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی، به نیروهای اوکراینی آسیب جدی وارد کرده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: سرهنگ رودیون کولاگین، فرمانده توپخانه 92 مکانیزه اوکراین گفت: طی هفته گذشته، پهپادهای شاهد-136، که به رنگ پرچم روسی رنگ آمیزی شده و به نام گرانیوم 2 تغییر نام داده شده، بر فراز مواضع زرهی و توپخانه اوکراین در شمال شرقی منطقه خارکف ظاهر شدند.

تنها در منطقه عملیاتی تیپ وی، پهپادهای ایرانی - که معمولاً به صورت دوگانه پرواز می کنند و سپس به اهداف خود می کوبند - دو هویتزر 152 میلی متری، ودو هویتزر 122 میلی متری و همچنین دو وسیله نقلیه را منهدم کرده اند.

سرهنگ کولاگین گفت که روسیه قبل از استفاده گسترده کنونی از شاهد، از آنها به صورت آزمایشی در ماه گذشته استفاده کرد و یک هویتزر یدک‌کشی 155 میلی‌متری M777 تهیه‌شده ایالات متحده را با این پهپاد مورد اصابت قرار داد. به گفته وی، یک پهپاد ایرانی دیگر نیز دچار نقص فنی شد و کشف شد.

به نظر می رسد تا کنون پهپادهای ایرانی بیشتر در منطقه خارکف مستقر شده اند، جایی که تیپ 92 و سایر نیروهای اوکراینی در ماه جاری یک حمله بزرگ را انجام دادند و حدود 8500 کیلومتر مربع یا تقریباً 3300 مایل مربع از زمین های اشغال شده را پس گرفتند.

این سرهنگ اوکراینی افزود: «در مناطق دیگر، روس‌ها قدرت آتش توپخانه‌ای دارند. در اینجا، آنها دیگر آن مزیت توپخانه ای را ندارند، بنابراین شروع به استفاده از این پهپادها کرده اند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر