پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۲۸۷۰
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: وزارت بهداشت سوریه از ثبت بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به وبا در این کشور خبر داده و مرگ نزدیک به هفت درصد آن‌ها را نیز تایید کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از شفقنا، به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت بهداشت این کشور شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که شمار کلی موارد قطعی ابتلا به بیماری وبا در سوریه از طریق انجام آزمایش سریع، به ۲۰۱ مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت سوریه آمده، از میان موارد قطعی ابتلا به وبا در این کشور، ۱۵۳ مورد در استان حلب، ۲۱ مورد در استان حسکه، ۱۴ مورد در استان دیرالزور، ۱۰ مورد در استان لاذقیه، دو مورد در استان دمشق و یک مورد نیز در استان حمص به ثبت رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تایید کرده که آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری وبا در سوریه نیز به ۱۴ مورد افزایش یافته که شامل ۱۱ نفر در استان حلب، دو نفر در استان دیرالزور و یک نفر در استان حسکه می‌باشد.

وزارت بهداشت سوریه در پایان نیز ضمن تاکید بر این که به صورت شبانه روزی اقدام به پایش اپیدمیولوژیک بیماری وبا و اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل آن با همکاری نهاد‌های ذی ربط می‌کند، خاطر نشان ساخت که درمان این بیماری در همه اشکال آن در دسترس قرار دارد و در آمادگی برای هر گونه افزایش موارد محدود کنونی نیز، مقادیر بیشتری از این درمان در اختیار بیمارستان‌های مختلف قرار گرفته است.

این در حالی است که وزارت بهداشت سوریه سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که نخستین شیوع گسترده بیماری وبا در این کشور در بیش از یک دهه گذشته، به ثبت ۵۳ مورد ابتلا به بیماری و مرگ هفت تن از مبتلایان منجر شده است.

برچسب ها: فکرشهر وبا سوریه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر