جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس ستاد استهلال استان بوشهر گفت: ۱۰ تیم استهلال به ارتفاعات استان بوشهر اعزام می‌شوند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام احمد بهمنیاری نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خصوص اهمیت رویت هلال ماه مبارک رمضان مطالبی را بیان کرد و اظهار داشت: رویت هلال ماه مبارک رمضان ریشه در فقیه شیعه دارد.\n\nوی وجود ۲۰ تیم رصدی برای رویت هلال ماه رمضان در استان را بسیار با اهمیت خواند و افزود: همه این گروه‌ها مجهز به تجهیزات دقیق و به روز استهلال هستند.
کد خبر: ۱۲۳۴۰
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: رئیس ستاد استهلال استان بوشهر گفت: ۱۰ تیم استهلال به ارتفاعات استان بوشهر اعزام می‌شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام احمد بهمنیاری نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خصوص اهمیت رویت هلال ماه مبارک رمضان مطالبی را بیان کرد و اظهار داشت: رویت هلال ماه مبارک رمضان ریشه در فقیه شیعه دارد.

\n\n

وی وجود ۲۰ تیم رصدی برای رویت هلال ماه رمضان در استان را بسیار با اهمیت خواند و افزود: همه این گروه‌ها مجهز به تجهیزات دقیق و به روز استهلال هستند.

\n\n

حجت الاسلام بهمنیاری افزود: در همه شهرستان‌های استان یک تیم، کار رویت هلال ماه را انجام می دهند و از مرکز استان ۱۰ تیم به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی و عسلویه اعزام خواهند شد.

\n\n

بوشهر

\n\n

رئیس ستاد استهلال استان بوشهر اضافه کرد: همه گزارش‌های گروه‌های استهلال به محضر مبارک مقام معظم رهبری در همان زمان رویت ارسال خواهد شد.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تشکر از ستاد استهلال و کسانی که در حوزه علم نجوم در استان فعال هستند، گفت: علم نجوم علمی است که محصول آن، خداشناسی است و استهلال مبحثی است که بسیاری از امور فقهی مترتب بر آن است.

\n\n

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه اساسا یکی از آرزوهای انسان، شناخت آسمان بوده است، افزود: علم نجوم از علومی است که بسیاری از آرزوها و کنجکاوی‌های بشری را ارضاء می کند و علمی است که درون آن، خداشناسی است.

\n\n

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه نجوم در کشور به عنوان یک استان مرجع شناخته می شود، بیان داشت: استان بوشهر به خاطر جغرافیای ویژه ای که دارد یکی از مؤثرترین و والاترین موقعیت را در عرصه های مختلف نجوم دارد.

\n\n

امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر هم از حیث منابع انسانی و هم جغرافیای سرزمینی یک موقعیت ممتاز در عرصه نجوم در سطح ایران دارد که باعث شده نگاه ها در این عرصه به استان بوشهر معطوف شود.

\n\n

وی اضافه کرد: استان بوشهر در این عرصه در سال های اخیر، استانی بوده که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دفتر مراجع تقلید بوده و در سال گذشته یکی از استان های مؤثر و تعیین کننده در روز عید فطر بود و این بخاطر تلاش های ستاد استهلال استان است.

\n\n

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به موفقیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های علمی، بیان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های نجوم، فنآوری نانو و زبان از استان های برتر کشور است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر