سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۸۷۶
شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای تسریع و تسهیل مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار، تفاهمنامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی استان بوشهر منعقد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در آئین انعقاد این تفاهم نامه همکاری اظهار داشت: در راستای تسریع و تسهیل مهارت آموزی در مناطق کمتر توسعه یافته به متقاضیان و کارجویان، تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی استان بوشهر منعقد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: توانمندسازی مهارتی مناطق محروم، روستایی و عشایری برای فراهم سازی زمینه اشتغال پایدار، ارتقای مهارت شاغلان، صیانت از نیروی کار، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و مرزی از طریق آموزش و بکارگیری مهارت در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، استفاده از توان بالقوه بسیج سازندگی در زمینه توسعه مهارت آموزی در شهرها و روستاها، کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به واسطه ایجاد و ارتقای مهارت‌های شغلی، توسعه خلاقیت و نوآوری افراد با رویکرد اشتغالزایی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست.

دراهکی با تاکید بر همکاری بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای یادآور شد: همکاری و تعامل بین بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند آثار آسیب‌های اجتماعی که ناشی از بیکاری و نداشتن توان فنی است را کاهش و با افزایش توان مهارتی جوانان و بسیجیان گامی در راستای تحقق اهداف برنامه توسعه کشور، کاهش نرخ بیکاری و پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر