چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۹۳
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ با اشاره به افزایش ۶۰۰ درصدی گازگرفتگی توسط سگ‌های خانگی در جزیره گفت: نظارت‌های لازم بر آنچه در امر سلامت مردم تأثیرگذار است به صورت مستمر انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدرضا دشتی زاده صبح چهارشنبه در نشست کارگروه بهداشت و درمان و سلامت خارگ اظهار داشت: نظارت‌های لازم در امر کنترل سلامت ورود مرغ و گوشت و ماهی و هر آنچه در امر سلامت مردم تأثیرگذار است به صورت مستمر مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: با فروشندگانی که مواد غذایی تاریخ گذشته به دست مردم می‌رسانند برخورد در چارچوب قانون و مقررات صورت گیرد و مردم قبل از خرید اجناس بخصوص مواد غذایی خارجی کنترل‌های لازم را انجام دهند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با توجه به شیوع آنفولانزا همچنین همزمانی وجود ویروس کرونا و افزایش مبتلایان در خارگ خانواده‌ها به فرزندانشان تاکید کنند، همچنین در زمان حضور در مدرسه دانش آموزان از ماسک استفاده کنند و آموزش و پرورش و مرکز بهداشت و درمان نظارت لازم را صورت دهند.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: افزایش ۶۰۰ درصدی گازگرفتگی توسط سگ‌های خانگی در جزیره خارگ را شاهد هستیم و این موضوع هشدار جدی برای سلامت خانواده‌ها است که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا به مرحله بیماری هاری نرسد و سلامت خانواده‌ها به خطر نیفتد.

وی یادآور شد: پیش بینی مخاطرات در حوزه سلامت جامعه و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص در برنامه‌های جاری دولت در بخش خارگ بوده است که با نظارت‌های پی در پی تلاش داریم در امر سلامت جامعه کمترین آسیب رقم بخورد و در این زمینه همه بخش‌های متولی پای کار و در کنار هم در حال تلاش و کوشش هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر