جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۹۲
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بنادر و فعالیتهای شیلاتی از بزرگترین ظرفیت‌های اقتصادی فعال این استان هستند که برای جلوگیری از حوادث پیش بینی نشده باید به امکانات پیشرفته اطفا حریق مجهز شوند.

به گزارش فکرشهر از به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد هادی رستمیان روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: همواره شناورهای سنتی در بخش‌های باری و صیادی در برخی بنادر این استان دچار آتش‌سوزی می‌شوند و تجهیز بنادر صیادی، تجاری و اسکله‌ها به تجهیزات پیشرفته اطفا حریق یک ضرورت است که کمبود آن احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در آستانه فصل بارندگی باید اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از روان آبها  انجام شود،تاکید کرد: مهار، استحصال و ذخیره‌سازی آب باران با روش‌های گوناگون باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد و تا کنون ۸۶۲ سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث شده است.

رستمیان افزود: با توجه به تصویب اعتبارات لازم از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرا سازه‌های آبخیزداری، زمینه جذب اعتبار لازم از سوی این دستگاه در استان بوشهر برای شتاب بخشی به اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت پیش بینی و اعلام و هشدار به موقع در هنگام بارش‌ها، یاداور شد: در جریان بارش باران در مرداد ماه امسال با صدور هشدارهای لازم از خسارت‌ها در بخش‌های مختلف کاسته شد.

وی ادامه داد: لایروبی دهانه پل‌ها و مسیل‌ها در آستانه فصل بارندگی ضروری است و  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر  هم اکنون با جذب اعتبارات ملی نسبت به  انجام به موقع این امر اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یکی از مشکلات مهم استان را تأمین آب شرب دانست و افزود: اکنون طرح‌های مهم آبرسانی در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که شتاب بخشی در تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف به جم برای تحقق مطالبات مردم در حل مشکل آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد.

رستمیان بیان کرد:  این استان فصل گرما را بدون هیچ تنش و بحران در بخش برق و آب سپری کرد که تلاش و خدمات مسئولان آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان بوشهر ستودنی است.

در این جلسه با توجه به آغاز فصل پاییز راهکارهای لازم برای پیشگیری از خسارت در هنگام بارش باران‌های این فصل و زمستان ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر