چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۵۵
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۴ هزارو ۳۹۷ نفر در این استان شغل ایجاد شده است که این میزان ۶۶ درصد از تعهدات اصلی اشتغال استان به وزارتخانه های کشور و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تعهد اصلی اشتغال سال جاری استان بوشهر ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر  بود که استاندار بوشهر برنامه ریزی را برای ۳۰ هزار نفر درنظر گرفتند و تمامی این تعهد به تفکیک شهرستان و بخش های مختلف اقتصادی ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر نزدیک به ۱۲ هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیانی که  در سال ۱۴۰۱ در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات شاغل شدند، در سامانه به ثبت رسیده است و نزدیک به ۲ هزار و ۱۴۷ نفر لیست آنها را دریافت شده و درحال بارگزاری است.

کشاورزی ادامه داد: حوزه های ایجاد شده شغل در مناطق نفت و گاز نیز درحال ثبت اطلاعات هستند که تا پایان ماه انجام می‌شود و با این روند  نزدیک به ۷۰ درصد اشتغال سالانه استان محقق خواهد شد.

وی گفت: براساس تعهد اشتغالی که استانداران هر استان به  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور در ابتدای امسال اعلام کردند بیش از ۳۰ هزار نفر شغل  برای استان بوشهر بعداز تعهد داده شده به وزارت کشور انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  افزود: با ابلاغ  به عمل آمده، شهرستان‌ها می دانند که در چه حوزه ای و چه زمینه ای اشتغال ایجاد کند و حمایت ها چگونه شکل بگیرد.

کشاورزی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیشترین حمایت مالی از کارآفرینان به عمل آمده است، گفت: در اعتبارات بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ ،  یکهزار و ۴۴۶ میلیاردتومان اعتبار با کارمزد درصد به طرح‌های استان  پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار به استان بوشهر  ابلاغ خواهد شد.

کشاورزی گفت: در حوزه‌های مختلف اشتغال مشاغل خرد و خانگی تاکنون اعتبارات بسیار خوبی به استان بوشهر به میزان بیش از یک هزار میلیاردتومان ابلاغ شده است که عمده متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و درحال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم اشتغال ایجاد شده را فراتر از تعهدات افزایش دهیم.

احیای تعاونی مرزنشینان از اتفاقات بسیار خوب برای استان بوشهر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس نگاه ویژه و دستور استاندار بوشهر و مباحثی که در کارگروه‌های مختلف استان بوشهر دنبال شد، بحث احیای تعاونی مرزنشینان  پس از ۱۲ سال رکود اتفاق افتاده است.  

وی بیان کرد: در این راستا بیشتر تعاونی های مرزنشین به روز رسانی صورت گرفته است و یا در مرحله فراخون مجمع عمومی هستند.

کشاورزی افزود: مسایل و مشکلات مالیاتی این تعاونی‌ها در کارگروه‌های مربوطه دنبال شده است و  با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که توسط اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان  استان بوشهر در حال انجام است، در تلاشیم  احیای این تعاونی‌ها را بیش از پیش رقم بزنیم.

وی گفت: هم اینک بیشتر تعاونی های مرزنشینان دارای کالا  و برای اعضای تحت پوشش درحال توزیع هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: باتوجه به  قوانین و مقرراتی که ایجاد شده بود، یکسری موانعی سر راه تعاونی های مرزی بویژه در حوزه مراکز شهرستان ها و شعاع بیشتر از ۳۰ کیلومتر بوجود آمد که این موضوع  با پیگیری های بسیار خوب مجموعه استان بویژه استاندار بوشهر دنبال شده تا این مشکل حل و تعاونی های مرزنشین این مناطق نیز فعال سازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر