جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی زیرساخت‌های سد دالکی ابلاغ شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی عصر یکشنبه در بازدید از روند اجرای سد دالکی اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبرو است و اجرای سد در سطح استان می‌تواند نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز داشته باشد.\n\nوی به نقش بسیار مهم ساخت سد دالکی در آبرسانی به نخیلات شهرستان دشتستان اشاره کرد و بیان داشت: این سد زمینه آبیاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و نخلستان‌های دشتستان را فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۴۹۶
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی زیرساخت‌های سد دالکی ابلاغ شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی عصر یکشنبه در بازدید از روند اجرای سد دالکی اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبرو است و اجرای سد در سطح استان می‌تواند نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز داشته باشد.

\n\n

وی به نقش بسیار مهم ساخت سد دالکی در آبرسانی به نخیلات شهرستان دشتستان اشاره کرد و بیان داشت: این سد زمینه آبیاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و نخلستان‌های دشتستان را فراهم خواهد کرد.

\n\n

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر همچنین از ظرفیت تولید برق به میزان ۲۴ مگاوات در این سد خبر داد و اضافه کرد: تامین آب کشاورزی، جلوگیری از هدررفت  و کاهش خسارات سیلاب‌ها و اشتغال‌زایی از مهمترین مزایای این سد است.

\n\n

وی از تصویب تسهیلات مربوط به زیرساخت‌های این سد خبر داد و بیان داشت: تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی ماده ۵۶ زیرساخت‌های سد دالکی  پس از تصویب در هیئت مدیریه در تاریخ ۳۰ خرداد امسال، توسط مدیرعامل بانک صادرات ابلاغ شد.

\n\n

رجایی در ادامه با اشاره به وضعیت آبی استان بوشهر از کاهش ۵۷ درصدی حجم آبگیری سد رییسعلی دلواری در سال آبی جاری، ادامه داد: متوسط بارندگی استان در سال زراعی جاری به نسبت میانگین درازمدت ۴۷ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد کاهش دارد.

\n\n

وی با بیان اینکه استمرار خشکسالی هواشناسی باعث شده تا خشکسالی‌های کشاورزی تشدید شود، افزود: کاهش ۵۴ درصدی آورد رودخانه‌های استان را طی سال زراعی جاری شاهد هستیم.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر