پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد خطوط آبرسانی استان بوشهر فرسوده است.\n\nکیقباد یاکیده فکرشهر، اظهار داشت: استان بوشهر از نظر منابع آب با کمبودهایی روبرو است و از مجموع حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب آب مصرفی استان بوشهر در طول سال، ۶۸ میلیون مترمکعب از طریق خط کوثر و حدود ۳۰ میلیون مترمکعب از طریق خط کازرون و تنها هشت میلیون مترمکعب آب در استان تولید می‌شود.\n\nوی به کاهش سرانه آب در استان بوشهر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ سرانه آب در استان بوشهر ۳۵۰ لیتر بوده ولی امسال این سرانه به ۲۲۶ لیتر رسیده است که کاهش شدیدی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۵۳۲
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد خطوط آبرسانی استان بوشهر فرسوده است.

\n\n

کیقباد یاکیده فکرشهر، اظهار داشت: استان بوشهر از نظر منابع آب با کمبودهایی روبرو است و از مجموع حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب آب مصرفی استان بوشهر در طول سال، ۶۸ میلیون مترمکعب از طریق خط کوثر و حدود ۳۰ میلیون مترمکعب از طریق خط کازرون و تنها هشت میلیون مترمکعب آب در استان تولید می‌شود.

\n\n

وی به کاهش سرانه آب در استان بوشهر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ سرانه آب در استان بوشهر ۳۵۰ لیتر بوده ولی امسال این سرانه به ۲۲۶ لیتر رسیده است که کاهش شدیدی را روایت می‌کند.

\n\n

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر، استاندارد سرانه مصرف آب برای جمعیت شهری را ۲۲۰ لیتر و برای کلان‌شهرها ۲۰۰ لیتر عنوان کرد و ادامه داد: سرانه آب در استان بوشهر بیشتر از کلان‌شهرها است ولی چون به مصرف بالای آب عادت کرده‌ایم، وضعیت موجود برای ما بحرانی است.

\n\n

مصرف بهینه راهکار برای عبور از بحران‌ها و تنش‌های آبی

\n\n

وی از مصرف بهینه آب به عنوان مهمترین راهکار برای عبور از بحران‌ها و تنش‌های آبی نام برد و اضافه کرد: یکی از راه‌های مصرف بهینه، کاهش زمان استفاده از آب و همچنین کاهش دبی آب(حجم خروجی آب از شیر) است.

\n\n

یاکیده در ادامه به فرسودگی بالای خطوط آبرسانی در استان اشاره کرد و افزود: در سطح استان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی داریم که میزان فرسودگی این خطوط حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است و نیازمند ترمیم و بازسازی است.

\n\n

وی اضافه کرد: به منظور ارائه آموزش‌های مناسب به شهروندان برنامه‌های مختلفی را داشته‌ایم و از طریق رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما برنامه‌های مختلفی تولید و پخش شده است و امسال نیز تلاش داریم تا با استفاده از مبلغان دینی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد در این مسیر حرکت کنیم.

\n\n

ساخت آبشیرین‌کن در نقاط مختلف استان

\n\n

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر از ساخت آبشیرین‌کن به عنوان راهی برای تامین آب مورد نیاز استان بوشهر نام برد و افزود: یک آبشیرین‌کن در کنگان در دست ساخت است که دارای ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون مترمکعب است و امیدواریم تا مهرماه به بهره‌برداری برسد.

\n\n

وی با بیان اینکه امیدواریم آبشیرین‌کن شهر بوشهر نیز تا فروردین سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: سال آینده آبشیرین‌کن عسلویه با ظرفیت سه میلیون مترمکعب آغاز می شود و در تنگستان و جم نیز نیز آبشیرین‌کن ساخته خواهد شد و در تلاش برای ساخت آبشیرین‌کن بوشهر با همکاری نیروگاه اتمی هستیم.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر