سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر گفت: هکر 21 ساله ساکن یکی از جزایر جنوبی کشور توسط این پلیس دستگیر شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سرهنگ داریوش پورسعید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این هکر 21 ساله که میزان تحصیلات او تا پایه اول دوره متوسطه اول است با در اختیار گرفتن پروفایل یک دختر دانشجو برای برداشت از حساب بانکی دوستان وی اقدام کرده بود.\n\nوی اضافه کرد: هکر یاد شده به یکی از گروه های مجازی دانشجو در شبکه های اجتماعی ورود کرده و از دوستان این دختر دانشجو درخواست شماره حساب بانکی و رمز دوم آنها را کرده بود.
کد خبر: ۱۲۵۸۰
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر گفت: هکر 21 ساله ساکن یکی از جزایر جنوبی کشور توسط این پلیس دستگیر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سرهنگ داریوش پورسعید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این هکر 21 ساله که میزان تحصیلات او تا پایه اول دوره متوسطه اول است با در اختیار گرفتن پروفایل یک دختر دانشجو برای برداشت از حساب بانکی دوستان وی اقدام کرده بود.

\n\n

وی اضافه کرد: هکر یاد شده به یکی از گروه های مجازی دانشجو در شبکه های اجتماعی ورود کرده و از دوستان این دختر دانشجو درخواست شماره حساب بانکی و رمز دوم آنها را کرده بود.

\n\n

پورسعید یادآور شد: تعدادی از دوستان دختر دانشجو بدون اطلاع از اینکه شخص درخواست کننده شماره حساب و رمز بانکی یک هکر است به وی به عنوان دوست خود اعتماد کرده و رمز و شماره حساب بانکی خود را در اختیار او قرار داده بودند.

\n\n

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر افزود: دختر دانشجو پس از متوجه شدن از هک شدن پروفایلش و همچنین برداشت اینترنتی از حساب بانکی دوستانش موضوع را به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر اطلاع داده و خوستار پیگیری شد.

\n\n

وی افزود: پلیس فتا استان بوشهر پس از آگاهی از محل سکونت فرد مجرم تیمی را به یکی از جزایر جنوبی کشور اعزام کرد که این تیم با گذشت 48 ساعت از شروع ماموریت مجرم را حین ارتکاب جرم و در پشت رایانه اش دستگیر کردند.

\n\n

پورسعید اظهار کرد: پس از بررسی ها لازم مشخص شد که فرد هکر ساکن یکی از جزایر جنوبی است که از طریق پنج سیم کارت با شناسه نقاط مختلف کشور اقدام به برداشت از حساب بانکی تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی در استان های بوشهر، اصفهان، هرمزگان، فارس، ایلام کرده است.

\n\n

پورسعید بیان کرد: فرد متهم پیش از اعتراف سعی در انکار جرم را داشت ولی بعد از اینکه متوجه شد راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون را ندارد به جرم خود اعتراف کرد.

\n\n

وی ابراز کرد: شخص متهم که با همراهی پدرش شغل صیادی داشته در اعترافات اولیه اعلام کرد که از طریق آموزش دیدن در فضای اینترنتی اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی افراد کرده است.

\n\n

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر در ارتباط با جرایم سایبری استان بوشهر نیز بیان کرد: با وجود افزایش جرایم سایبری استان بوشهر در سال 93 بیش از 97 درصد آن کشف شد.

\n\n

پورسعید یادآور شد: برداشت اینترنتی از حساب بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی رایج ترین جرم های سایبری در استان بوشهر است.

\n\n

وی بیان کرد: 15 درصد از افرادی را که سال گذشته در ارتباط با جرایم سایبری دستگیر شده اند، بانوان تشکیل می دهند.

\n\n

پورسعید ابر از کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز جرایم سایبری استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 20 درصدی داشته و شش درصد نفر از دستگیر شدگان مرتبط با جرایم سایبری در این مدت بانوان هستند.

\n\n

وی تاکید کرد: افزایش روز افزون کابران فضای مجازی و نرم افزارهای نوظهور زمینه جرایم سایبری را افزایش داده است.

\n\n

پورسعید بیان کرد: انتظار می رود با افزایش رو به رشد جرایم سایبری مردم استان بوشهر در استفاده از شبکه های مجازی هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام آنها نیفتند.

\n\n

وی ابراز کرد: شهروندان از ثبت و ذخیره شماره حساب، رمز اول و دوم کارت های بانکی در گوشی همراه، تبلت و رایانه ای که متصل به اینترنت است جدا خوددادری کرده و حتی از ارسال چنین اطاعاتی در شبکه های مجازی پرهیز کنند.

\n\n

پورسعید بیان کرد: کابران شبکه های مجازی در ارسال اطلاعات بانکی و مهم به دوستان خود با شماره مذکور تماس و از واقعی بودن هویت کاربر اطمینان حاصل کنند. 

\n\n

وی تاکید کرد: شرکت های خدمات دهنده اینترنتی به هنگام واگذاری اشتراک اینترنت به مشتریان، حتما نام کاربری و رمز عبور اولیه پیش فرض را تغییر دهند تا از این طریق ضریب ایمنی اینترنت مشترکان خود را افزایش دهند.

\n\n

پورسعید یادآور شد: کاربران اینترنت نیز باید به محض آغاز استفاده از اینترنت خود، نسبت به تعویض نام کاربری و رمز عبور پیش فرض اشتراک شان اقدام و از انتخاب مشخصات قابل حدس نظر شماره شناسنامه، شماره همراه، شماره ملی، تاریخ ازدواج، و تولد اعضای خانواده به عنوان رمز پرهیز کنند.

\n\n

وی تصریح کرد: افراد در صورت مفقود شدن سیم کارت خود باید نسبت به ابطال آن اقدام و هنگام واگذاری سیم کارت نیز آن را انتقال مالکیت دهند.

\n\n

پورسعید متذکر شد: کاربران شبکه های اجتماعی موبایلی مانند واتس اپ، بیتالک وایبر نیز به منظور پیشگیری از نشر شایعه و اکاذیب باید از ارسال هرگونه کد، عدد یا عبارتی که هدف آن را متوجه نیستند، خودداری کنند.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر