چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۹۸
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: فرمانده پلیس راه استان بوشهرگفت: طی شش ماهه نخست امسال تصادفات منجر به فوت ۱۴ درصد و تصادفات جرحی نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سرهنگ صادق مزارعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش ترددها در شش ماهه نخست سال جاری، تصادفات منجر به فوت و جرح نیز نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

فرمانده پلیس راه استان بوشهر افزود: طی شش ماهه نخست امسال تصادفات منجر به فوت ۱۴ درصد و تصادفات جرحی نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی گفت: در استان هر هفته به‌طور میانگین پنج نفر به علت حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی جان خود را از دست می‌دهند.

فرمانده پلیس راه استان بوشهر گفت: در تصادفات جرحی نیز به‌صورت میانگین روزانه هشت تا ۹ نفر مصدوم می‌شوند که گاهی وقت‌ها شدت جراحات زندگی فرد را تا آخر عمر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: یک سوم تصادفات و یک سوم فوتی‌های این حوادث در استان مربوط به موتورسیکلت‌ها، قشر جوان جامعه و کسانی است که با موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمنی جاده‌ها یک ضرورت مهم برای کاهش تصادفات است، افزود: با وجود همه اقدامات خوب مجموعه راه و شهرسازی، راهداری، استانداری و شورای ترافیک استان برای اصلاح نقاط حادثه خیز بزرگراه‌ها، اما در بحث شانه راه، ناحیه عاری از مانع و حاشیه بزرگراه‌ها وضعیت مناسبی نداریم.

وی با اشاره به آمار جان باختگان ناشی از تصادف خودروهای تندرو (شوتی) گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۰ نفر جانشان را در تصادفات مربوط به خودروهای حامل قاچاق یا ملوانی از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر