پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۰۳۹
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌ها در استان بوشهر متناسب با قوانین پدافند غیرعامل باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و شناسایی آن به عنوان یکی از ابعاد دفاع از کشور، تأسیسات، مراکز و متخصصین مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: ملت ایران بیدار است و تا پای جان در کنار مردم خواهیم بود و از امنیت استان و کشور دفاع خواهیم کرد

وی با بیان اینکه یکی از تهدیدات اساسی دشمن از منظر پدافند غیرعامل در دهه اخیر، تهدیدات اقتصادی و امنیتی بوده است، که در ابعاد اقتصادی با تحریم‌های ظالمانه که توسط دشمنان در حال انجام است گفت: بهترین راه مقابله اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اهمیت و حمایت از تولیدات ملی است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار زیرساخت‌های حیاتی و مهم در استان بوشهر، توجه به پدافند غیرعامل یکی از ضروریات است که در این زمینه اقدامات ارزشمندی نظیر دیوار حفاظتی پارس جنوبی و پایش تصویری در دست اجرا است.

پورات گفت: مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل در شرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید و نوین است که می‌توان به تهدیدات زیستی، سایبری و اقتصادی اشاره کرد و پدافند شیمیایی، تهدیدات بیوتروریسم از جمله تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل است که برای مقابله با این تهدیدات برنامه داریم.

مهمترین فلسفه شکل‌گیری پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: به هر حال مهمترین فلسفه شکل‌گیری پدافند غیرعامل بالا بردن تاب آوری مردم و به حداقل رساندن آسیب‌ها است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند گفت: پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، نه برای یک مقطع خاص، این اصل مستمر و همیشگی است.

پورات بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی برای کشور دارد که حلاوت آن در زمان بروز شرایط اضطراری حس می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه توسعه در زیرساخت‌ها باید متناسب با قوانین پدافند غیرعامل باشد اضافه کرد: پدافند غیرعامل از مباحث کلیدی و حیاتی کشور است، لذا باید هر لحظه آمادگی برای برخورد با تهدیدات را داشته باشیم و دستگاه‌های اجرایی استان نیز به این موضوعات به صورت ویژه بپردازند.

در همین راستا شورای پدافند غیرعامل استان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند و با توضیحات رئیس نیروگاه از آخرین تحولات و ظرفیت‌های پدافند غیرعامل این نیروگاه مطلع شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر