پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: با این حال مصباح یزدی که معتقد است خدا برای نظم جامعه نیاز به حاکم و ولی فقیه و امثالهم ندارد در سخنانی با محدود بودن تاثیر کلام رهبر معظم انقلاب می‌گوید: گمان نکنیم که امام و رهبری...
کد خبر: ۱۲۶۴
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: در سال‌های نه چندان دور، مقامات ارشد آمریکا با اذعان به قدرت و نفوذ بیانات رهبر انقلاب تصریح کرده بودند: «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیشترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند؛ با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند». این اظهارات بار‌ها در طول عمر نظام اسلامی به مردم و مسئولان کشورمان ثابت شد و نشان داد که نفوذ بیانات ایشان در عرصه ملی و بین المللی تاثیر فراوانی دارد.

امت اسلامی ایران بار‌ها در لحظات حساس شاهد بوده‌اند که فرمایشات ایشان به نجات کشور آمده است و برای مثال در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که دشمنان با تفکر باطل اینکه مردم به دلیل بی‌تدبیری‌های دولت وقت و فشارهای اقتصادی به پای صندوق‌های رای نخواهند آمد با چند کلمه فرمودند: «حتی کسانی که حامی نظام نیستند به خاطر کشور رای بدهند.» این سخنان کافی بود تا آن حماسه مد نظر ایشان تحقق پیدا کند و همه از هر جناحی به پای صندوق رای بیاید.

با این حال مصباح یزدی که معتقد است خدا برای نظم جامعه نیاز به حاکم و ولی فقیه و امثالهم ندارد در سخنانی با محدود بودن تاثیر کلام رهبر معظم انقلاب می‌گوید: گمان نکنیم که امام و رهبری در کاری کوتاهی می‌کنند بلکه امکانات و تاثیر کلام و قدرت عمل ایشان محدود است و هم‌اکنون می‌بینید که ایشان با یک تدبیر پیامبرگونه‌ای جامعه را هدایت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (س) اظهار کرد: در همه زمینه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نمونه آن‌ها مسائل اقتصادی است و مشکلاتی که وجود دارد به هیات حاکمه و فامیل‌ها و دوستان آن‌ها بستگی دارد. مسائلی مانند مذاکرات هسته‌ای نیز که امروز مشاهده می‌کنید، به این مسائل بستگی دارد.

وی ادامه می‌دهد: من اعتراف می‌کنم که حوزه و روحانیت هم کمبودهایی دارد که نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم و اگر تقصیر نباشد، قصورهایی است که نمی‌توانیم از آن‌ها دفاع کنیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: وظیفه مسئولان این است که در حد توان خود، از احیای ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و در هر کس شک داشته باشیم، از وجود رهبر معظم انقلاب شک نداریم که ایشان یک لحظه هم از خدمت به مردم و اسلام فروگذار نمی‌کنند اما زور ایشان به همه چیز نمی‌رسد و زمان امیر المومنین (ع) که بهترین عالم بود نیز توان آن حضرت نمی‌رسید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (س) اظهار کرد: مشکلات یا ناشی از جهل است یا از روی هواپرستی، یا درست نمی‌دانند یا دلشان نمی‌خواهد و بعد از گذشت ۳۵ سال، برخی از مسائل حکومت اسلامی، برای افراد سطح بالای مملکت مشخص نیست و این چیزی است که برای یک کارگر عادی روشن است.

وی ادامه می‌دهد: در جهان امروز دو قطب کاملا مخالف وجود دارند که با هم اختلاف مستقیم دارند و همه مسائل عالم بر این قضیه دلالت می‌کند. من خودم در آمریکا بودم و در شب استقلال آمریکا، کارهایی که باید در خانه انجام دهند، در خیابان انجام می‌دادند و حتی مشروبات را خیر می‌کردند و برای هیچ کاری مانعی نبود و مزاحمشان نمی‌شدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(س) افزود: این عالم صحنه پاداش نیست بلکه صحنه امتحان است و توقع اینکه یک دولت اسلامی ولو به سرکردگی پیامبر(ص) یا امام معصوم (ع) تشکیل شود و همه مشکلات جامعه حل شود و احکام الهی درست اجرا شود، درست نیست و در هیچ زمانی از هیچ پیامبر یا امامی چنین چیزی تحقق پیدا نکرده است.

وی در انتها افزود: از وظایف ما است که به دنبال احقاق حق باشیم و باید وظایف خود را انجام دهیم و در حد وسعمان کم نگذاریم.

این در حالی است که رهبر انقلاب بار‌ها بر توجه به نتیجه تکلیفی که انجام می‌شود تاکید داشتند و فرمودند: «تکلیف‌گرايى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راه‌هاى مشروع و میسر، برنامه‌ریزى کند.»

 این استاد حوزه تصریح کرد: امروز دشمن با ماهواره‌ها و اینترنت و امثالهم در حال فعالیت است و هر چه هم فیلتر کنند و مقابله کنند به جایی نمی‌رسد. باید با کار ایجابی در مقابل این ها عمل کرد.

منبع:قانون

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر