سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۶۴۶
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی با پیگیری‌های استاندار و معاون رئیس جمهور، در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در تولید محصولات کشاورزی مختلف خارج از فصل در کشور است.

وی اضافه کرد: این استان ظرفیت‌های مختلفی در تولید ماهی و میگو، صیفی جات و سبزیجات و همچنین میوه‌هایی نظیر خرما و مرکبات را دارا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: هم‌جواری استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس و وجود بنادر تجاری مختلف سبب شده تا صادرات محصولات شیلاتی، کشاورزی و مواد غذایی به کشورهای همجوار خلیج فارس رونق خاصی داشته باشد و این استان به عنوان یکی از ارز آوران صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

تقویت امنیت غذایی

وی تاکید کرد: ایجاد امنیت غذایی، ایمنی غذا، کاهش ضایعات و سموم کشاورزی در کنار بسته‌بندی‌های صحیح و اصولی در صنایع و فرآوری بخش کشاورزی از نیازهای اساسی توسعه و کمک به صادرات این محصولات است.

پورات گفت: در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های موجود و افزایش تقاضا و نیاز به صادرات این محصولات از استان بوشهر، با تلاش و پیگیری‌های استاندار بوشهر و حمایت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر