پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  شماری ازکارشناسان ایتالیایی و متخصصان حوزه فعالیت های بندری و دریایی کشور روز یکشنبه از ظرفیت ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، سیمونتی مدیرعامل ترمینال های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و هیات همراه پس از بازدید از محوطه و اسکله های موجود بندر بوشهر در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۶۶۵
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

فکرشهر:  شماری ازکارشناسان ایتالیایی و متخصصان حوزه فعالیت های بندری و دریایی کشور روز یکشنبه از ظرفیت ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیمونتی مدیرعامل ترمینال های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و هیات همراه پس از بازدید از محوطه و اسکله های موجود بندر بوشهر در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند.

\n\n

شرکت Contship Italia از شرکت های سرمایه گذار و اپراتور در بخش ترمینال های دریایی و خصوصا کانتینری است و هم اکنون اپراتور چند بندر مهم کشور ایتالیا است.

\n\n

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این نشست گفت:بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.

\n\n

\n\n

محمد راستاد افزود: باتوجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآورشد: عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رییس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.

\n\n

راستاد گفت:درحال حاضر عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود.

\n\n

وی افزود: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU است به 500 هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر