سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروزه با ازدیاد جمعیت و روی آوردن افراد جامعه به زندگی ماشینی ؛اغلب غذاها در ظروف یکبار مصرف نگهداری و مصرف میشود،شما تا چه اندازه با ظروف یکبار مصرف آشنایی دارید؟\n\nبه گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ادامه نوشت: معمولاً جنس بطري‌هاي آب از Pvc است و اگر آب بيش از 6 ماه در اين بطري‌ها قرار گيرد، آلوده مي‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۹
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: امروزه با ازدیاد جمعیت و روی آوردن افراد جامعه به زندگی ماشینی ؛اغلب غذاها در ظروف یکبار مصرف نگهداری و مصرف میشود،شما تا چه اندازه با ظروف یکبار مصرف آشنایی دارید؟

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ادامه نوشت: معمولاً جنس بطري‌هاي آب از Pvc است و اگر آب بيش از 6 ماه در اين بطري‌ها قرار گيرد، آلوده مي‌شود.

\n\n

                                             

\n\n

                                              
\nبراي نگهداري لبنيات نيز نبايد از ظروف پلاستيكي يكبار مصرف استفاده شود و يكي از مشخصه‌هاي ظروف نامرغوب، مواد بازيافتي تيره و كدر هستند.

\n\n

ظروف يكبار مصرف را داخل ماكروويو قرار ندهيد به خصوص در غذاهاي حاوي روغن و چربي زيرا گرما و پلاستيك و روغن با هم تركيب مي‌شوند و در نتيجه سم ديوكسين توليد مي‌شود.
\nچگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که این ظروف سالم هستند؟ 

\n\n

هنگامی که جلوی نور گرفته می‌شوند رگه رگه نباشند و2- تیرگی و لکه سیاه در آن‌ها مشاهده نشود.همچنین باید دقت شود تا ظروف سطح یکنواختی داشته باشند.در این صورت می‌توان از سلامت ظرف مطمئن شد.

\n\n

•    يكبار مصرف‌هاي شفاف را براي خوراكي‌هاي سرد استفاده كنيد.

\n\n

مواد غذايي داغ در ظروف يكبار مصرف با رنگ روشن و شيشه‌اي به علت ضعيف بودنشان موجب آزادشدن مونومرها مي‌شود و نيز ضرر ظروف يك‌بار مصرف پلي‌استايرن در هنگام مصرف مواد نوشيدني اسيدي و چرب مانند نوشابه و كاكائو، بسيار بيشتر از مصرف چاي داغ است.                               

\n\n

ساندويچ فروشي‌ها، رستوران‌ها و حتي ادارات و دانشگاه‌ها نيز به ‌وفور از اين ظروف استفاده مي‌كنند. اين در حالى است كه اغلب مردم از اين خطرات و موارد استفاده هر كدام از اين ظروف‌ بى‌اطلاع هستند و لازم است اطلاعات مربوط به موارد مجاز استفاده و ممنوعيت‌هاى آن به صورت اتيكت روى محصول درج شود

\n\n

ظروفي كه خوردني‌ هستند ظروف يكبار مصرف گياهي كه اين روزها بسيار تبليغ مي‌شود، از نشاسته ذرت و گندم تهيه مي‌شوند، اگر چه كمي گران‌تر از ظروف يكبار مصرف پلاستيكي هستند، اما نه ‌تنها مواد سمي و شيميايي.                       

\n\n

زندگي روزمره مردم تا اندازه‌اي وابسته به ظروف يكبار مصرف و پلاستيكى شده ‌است اما استفاده از اين ظروف سلامت فردى و عمومى جامعه را تهديد مى‌كند و زباله‌هاى آن به يكى از معضلات زيست محيطي بشر امروز تبديل شده است.

\n\n

با وجود توصيه‌هاي مكرر كارشناسان و متخصصان بهداشت در خصوص زيان‌آوربودن استفاده از ظروف پلاستيكي يكبار مصرف، استفاده از اين ظروف امروزه، بسيار متداول شده است. هنگام پخش غذاي نذري به‌ خصوص در ماه محرم و صفر، آبميوه و بستنی فروشی.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر