شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۴۴
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که استیضاح وزرا فایده چندانی ندارد و بیشتر دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور مقصرند. او بیان می‌کند که سازمان برنامه و بودجه مطابق با بودجه کشور کار نمی‌کند و به دلخواه خود تصمیم می‌گیرد. بودجه‌های جاری را خوب دارد پرداخت می‌کند اما بودجه‌های مربوط به عمران و آبادی را به موقع پرداخت نمی‌کند. بنابراین در چنین موقعیتی کاری از دست وزیر ساخته نیست.

به گزاش فکرشهر به نقل از انتخاب، علیرضا پاک فطرت درمورد احتمال استیضاح رستم قاسمی، تصریح کرد: «به طور کلی من استیضاح هیچ وزیری را امضا نخواهم کرد. چراکه مطمئن هستم که وقتی یک وزیری را هم استیضاح کنید، دولت تا شش ماه وزیری را معرفی نخواهد کرد و صبر می‌کند سه ماه تمام شود و بعد از آن یک وزیر ضعیف‌تری را معرفی کند که ممکن است نمایندگان به گزینه پیشنهادی رای ندهند و دوباره درگیر یک پروسه‌ طولانی شویم که عملا عمر مجلس تمام می‌شود و هیچ نتیجه‌ای را به دنبال نخواهد داشت.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه دربرابر عملکرد وزیر ضعیف باید چه اقدامی انجام داد، گفت: «اگر ضعفی وجود دارد باید وزیر را صدا بزنند و کمکش کنند. از طرفی هم من خیلی وزرا را مقصر نمی‌دانم و به باورم مقدار زیادی هم خود دولت و سازمان برنامه و بودجه مقصر هستند.»

پاک فطرت درخصوص علت مقصر بودن سازمان برنامه و بودجه کشور، عنوان کرد: «متاسفانه سازمان برنامه و بودجه مطابق با بودجه کشور کار نمی‌کند و به دلخواه خود تصمیم می‌گیرد. بودجه‌های جاری را خوب دارد پرداخت می‌کند اما بودجه‌های مربوط به عمران و آبادی را به موقع پرداخت نمی‌کند. بنابراین در چنین موقعیتی کاری از دست وزیر ساخته نیست.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر