چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۵۹۸
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون عمل کاشت حلزون شنوایی در ۶۱ بیمار بوشهری با موفقیت و به شکل رایگان انجام شده و ۲۱ بیمار همچنان در نوبت دریافت خدمات این عمل قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، احمد یزدان پناه روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: پس از ۳۰ سال در کشور و در قالب طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی، شاهد اجرای علمی این طرح به شکل رایگان به متقاضیان در استان بوشهر هستیم.

وی افزود: در این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی استان بوشهر در حال انجام است، بیماران به شکل غربالگیری انتخاب و پس از ثبت اسامی آنها در یک سامانه، زمینه ارائه خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی به شکل رایگان انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بر اساس داده های آماری، دولت به هر فردی که نیازمند ارائه خدمات کاشت حلزون شنوایی است، ۷۰۰ میلیون ریال اختصاص می دهد تا بیماران دغدغه پرداخت هزینه، نداشته باشند.

یزدان پناه ادامه داد: در قالب این طرح، ارائه پروتز، ۱۰۰ جلسه گفتاردرمانی، حق‌الزحمه تیم‌های جراحی و هتلینگ بیمارستانی رایگان است تا فشار اقتصادی متوجه خانواده های این افراد نشود.

وی یادآور شد: به دلیل نداشتن فوق تخصص گوش و حلق و بینی در استان بوشهر، خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی در شیراز انجام می شود که با وجود تحصیل یکی از پزشکان بومی استان بوشهر در این رشته فوق تخصصی، انتظار می رود که با اتمام تحصیلات وی، زمینه راه اندازی مرکز ارائه این خدمات در بوشهر آغاز به کار کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اگر چه زمان طلایی ارائه خدمات کاشت حلزون شنوایی تا زیر ۶ ماهگی نوزادان برآورد شده است اما این شرایط در استان بوشهر و کشور از صفر تا ۴ سالگی است که با استفاده از غربالگری در مراکز زایمان، به دنبال کاهش سن متقاضیان دریافت کننده این خدمات هستیم.

وی با اشاره به خدمات دولت مردمی رئیسی در استان بوشهر، گفت: کمک به تجهیز بیمارستان ها و مرکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، راه اندازی قریب الوقوع دو مرکز ناباروری در شهرهای بوشهر و برازجان، کاهش شدید وابستگی به پیگیری های سیر درمان در استان های مجاور با ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در درون استان بوشهر و نظارت های مستمر دانشگاه بر کارکرد پزشکان برای جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی عمده ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی دولت سیزدهم بوده است.

یزدان پناه گفت: اگر چه اقدامات جهادی پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان در دوران کرونا، به همراه بسیج عمومی دانشگاه برای ارائه خدمات بهینه، برگ زرینی در تاریخ استان به یادگار گذاشت اما با وجود خودگردانی این بیمارستان ها، مشکلاتی از حیث تولید درآمد برای ارائه خدمات جدید نیز بر جای گذاشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در این مسیر و با فروکش کردن کرونا، بیمارستان های استان با کمبودهایی مواجه شده اند که با پیگیری های انجام شده و استفاده از ظرفیت های بودجه ای وزارت بهداشت، به دنبال رفع نارسایی ها هستیم.

وی با اشاره به ضریب اشغال ۵۶ درصدی تخت های بیمارستانی در ۶ ماه اول امسال در استان بوشهر، یادآور شد: از تعداد یک هزار و ۱۲۰ تخت بیمارستانی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یک هزار و ۴۰ تخت از جمله ۱۶۵ تخت ویژه، فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر