جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۶۸۵
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (استان بوشهر) گفت: محور نخستین رویداد فناورانه " تانا" در استان بوشهر نفت، گاز و صنایع وابسته است و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را برای ارائه به واحدهای فناور و دانش بنیان به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

به گزارش فکرشهر، ابوالحسن رزمی نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نخستین رویداد تانا استان بوشهر در محور تخصصی صنایع نفت و گاز فراخوان شده که در قالب آن مسائل و مشکلات دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در این زمینه احصا و برای ارائه راهکار به واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در این استان ارائه می‌شود.

وی توضیح داد: تانا سر واژه‌های توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها است که با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فناورانه استان‌ها و تقسیم‌کار فناورانه برای استفاده از قابلیت‌های فناوری آنها طراحی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس درباره نحوه اجرا شدن این رویداد فناورانه گفت: پس از اینکه دستگاه‌ها نیازها و مشکلات خود را به دبیرخانه تانا مستقر در پارک علم و فناوری ارسال کردند، این موارد به شرکت‌های فناور و دانش بنیان ارائه می‌شود تا آنها برای حل آن اعلام آمادگی کنند، سپس مدعی ارائه راهکار با صاحبان مسائل و مشکلات ارتباط برقرار می‌کنند و در پیش رویداد نشست‌های تخصصی برگزار می‌کنند تا در نهایت روز برپایی رویداد منجر به انعقاد قرار داد شود.

رزمی‌نیا با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر، اعلام کرد: دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت‌های خصوصی، صنایع منطقه ویژه انرژی پارس، محیط زیست، شهرداری‌ها، بنادر و دریانوردی، شرکت بخش فرآورده‌های نفتی و دیگر دستگاه‌هایی که مسائل آنها به نحوی با صنایع نفت و گاز ارتباط دارد هر چه سریعتر مسائل و مشکلات خود را برای شرکت در نخستین رویداد تانای استان ارائه کنند.

وی گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان بوشهر توانمندی‌های خوبی در این زمینه دارند و برای حل مسائل فنی مطرح شده با صاحبان مشکل در قالب تعریف یک پروژه قرارداد امضا می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با بیان اینکه این دوره از رویداد فناورانه تانا بوشهر اواخر زمستان به کار خود پایان می‌دهد، تاکید کرد: قرار نیست این رویداد محدود به امسال باشد و در محورهای فنی مختلف تداوم می‌یابد.

در زمان حاضر ۱۵۱ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری و ۶ مرکز رشد این استان فعال هستند که ۲۱ مورد امسال مستقر شده‌اند و از این شمار ۳۱ شرکت به طور تخصصی در زمینه نفت، گار و پرتروشیمی مستقر هستند و هشت واحد رتبه دانش بنیانی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر