جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دوستداران محیط زیست در بندرگناوه در ابتکاری جالب و در حرکتی خودجوش هرهفته دریک نقطه از محلات شهر حضور یافته و وضعیت مخاطره آمیز زیست محیطی آن منطقه را بررسی می کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، این فعالان زیست محیطی که مدتی درحال اجرای این برنامه هستند، برای گردهم آمدن درنقاط مخاطره آمیز زیست محیطی از طریق شبکه های مجازی فراخوان داده و در محل از پیش تعیین شده حضور می یابند.\n\nاین دوستداران محیط زیست با حضور دراین نقاط، از نزدیک وضعیت زیست محیطی آن منطقه را بررسی و با ارایه راهکار تبعات و عوارض آن را به مسوولان منتقل می کنند.
کد خبر: ۱۲۷۸۳
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: دوستداران محیط زیست در بندرگناوه در ابتکاری جالب و در حرکتی خودجوش هرهفته دریک نقطه از محلات شهر حضور یافته و وضعیت مخاطره آمیز زیست محیطی آن منطقه را بررسی می کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این فعالان زیست محیطی که مدتی درحال اجرای این برنامه هستند، برای گردهم آمدن درنقاط مخاطره آمیز زیست محیطی از طریق شبکه های مجازی فراخوان داده و در محل از پیش تعیین شده حضور می یابند.

\n\n

این دوستداران محیط زیست با حضور دراین نقاط، از نزدیک وضعیت زیست محیطی آن منطقه را بررسی و با ارایه راهکار تبعات و عوارض آن را به مسوولان منتقل می کنند.

\n\n

در برنامه اخیر اعضای این گروه که اتاق فکر یاوران طبیعت نامگذاری شده به موضوع فاضلاب شهر پرداخته شد.

\n\n

دوستداران زیست محیطی گناوه درهفته گذشته با تجمع در چهارراه مرکز بهداشت ودرمان این شهر پروژه فاضلاب و پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی در محل خط انتقال فاضلاب این نقطه را از نزدیک بررسی کردند.

\n\n

دراین تجمع مباحث و اظهارنظرهای مختلفی از وضعیت شبکه فاضلاب گناوه مطرح شد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، بهره مندی قریب تنها یک پنجم از جمعیت شهر از فاضلاب، تصاعدشدن بوی بد ناشی از گرفتگی و شیب کم کانال های هدایت آب های سطحی بواسطه جاری شدن فاضلاب اماکن، ایجادشدن زیستگاه حشرات و جانوران موذی و عوارض آن، وضعیت نامطلوب حوضچه های فاضلاب، پالایش نشدن و تصفیه مطلوب از مهم ترین مباحث و دغدغه های آنان بود.

\n\n

دراین گردهمایی مقررشد که همه موارد مطرح شده با دعوت از صاحب نظران در نشستی با مدیریت آبفای شهری گناوه بیان و پیشنهادهای مطرح شده به فرماندار ارایه شود.

\n\n

نبود سیستم جامع و کامل فاضلاب در شهرگردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر باعث شده تا علاوه بر تحت الشعاع قرار گرفتن همه فعالیت های عمرانی تبعات نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی دربرخی از نقاط این شهر بوجود آورد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر