سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۹۴۸
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام به میزبانی استان بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، یوسف نوری صبح پنجشنبه در نشست با امام جمعه، استاندار و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان بوشهر از برنامه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش توجه به نهاد آموزش و پرورش در همه جهان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در قبل نظام آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها در کشور قرار نداشت که دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

وی نقش دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان با اینکه سن حضور در جبهه‌های نبرد نداشتند ولی در جنگ ۸ ساله حضور فعالانه داشتند و اکنون بیشترین شهدا مربوط به قشر دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان به اتفاق دانش‌آموزان در جنگ حضور داشتند گفت: قشر دانش‌آموز در جامعه تأثیرگذار است به گونه‌ای که در جهان مهمترین نرخ بازگشت سرمایه و ارزش افزوده مربوط به آموزش و پرورش است.

نوری توجه به آموزش و پرورش را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند از نظر کمی و کیفی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

وی حافظه محوری در جوامع را مردود دانست و تصریح کرد: توجه ویژه به بخش محتوا و برنامه درسی دانش‌آموزان از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و ریل‌گذاری به این مهم با همکاری متخصصان امر آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش از طراحی جدید برنامه درسی دانش‌آموزان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا سند جامع برنامه درسی با نگاشت مدرسه‌ای تدوین می‌شود.

نوری استان بوشهر را پایتخت ضداستعماری و استکبارستیزی دانست و با اشاره به برگزاری نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام گفت: این همایش بین‌المللی در بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر