پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: امسال همزمان با آزمون استخدامی امور کتابخانه‌های کشور، 12 نفر سهمیه استخدام در کتابخانه‌های عمومی به استان بوشهر اختصاص‌یافته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی در آیین تودیع و معارفه رئیس امور کتابخانه‌های تنگستان اظهار داشت: امیدوارم در این ماه پر خیروبرکت، عبادت همه عزیزان مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفته باشد و به همه ما توفیق عنایت فرماید که از فیوضات این ماه و به‌طور ویژه از مناسبت‌های پیش روی یعنی شهادت حضرت علی (ع) معرفت پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۱۳
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: امسال همزمان با آزمون استخدامی امور کتابخانه‌های کشور، 12 نفر سهمیه استخدام در کتابخانه‌های عمومی به استان بوشهر اختصاص‌یافته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی در آیین تودیع و معارفه رئیس امور کتابخانه‌های تنگستان اظهار داشت: امیدوارم در این ماه پر خیروبرکت، عبادت همه عزیزان مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفته باشد و به همه ما توفیق عنایت فرماید که از فیوضات این ماه و به‌طور ویژه از مناسبت‌های پیش روی یعنی شهادت حضرت علی (ع) معرفت پیدا کنیم.

\n\n

\n\n

وی گفت: این جلسه به‌نوعی جلسه شکرگزاری است، هم شکرگزاری برای سرپرست قبلی کتابخانه‌های تنگستان که فرصتی پیداکرده بودند به لطف و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) توانستند در مدت 6 ماه حضور خود خدمات خوب و موثری را برای این شهرستان داشته باشند که همگی ناشی از حمایت‌های فرماندار شهرستان بوده که با تأمین اعتبار در توسعه و ترویج کتاب‌خوانی اهتمام داشته‌اند و هم برای رئیس جدید کتابخانه‌های تنگستان که خداوند به ایشان توفیق عنایت فرمود که خدمت در کتابخانه‌های عمومی تنگستان را عهده‌دار شوند و ایشان می‌تواند در کنار کتابداران منشأ خیر و برکاتی باشد.

\n\n

هاشمی بیان داشت: از فرماندار تنگستان تقدیر و تشکر ویژه دارم چراکه با تأمین اعتبار قابل‌توجهی در سال 93 و بیشترین ارتباط با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در ترویج و توسعه فرهنگ دینی و تقویت مکتب اهل‌بیت (ع) اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر با همدلی و هم‌زبانی که توسط مقام معظم رهبری شعار سال نام‌گرفته، گام‌های مؤثرتری در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها برداریم.

\n\n

وی در ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های تنگستان گفت: شرایط فعلی تنگستان نسبت به میانگین استانی در همه شاخص‌ها بالاتر است، در حوزه تعداد کتابخانه‌ها در استان به ازای هر 14هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد ولی در تنگستان به ازای هر 7 هزار نفر یک کتابخانه موجود است.

\n\n

هاشمی اظهار کرد: در شاخص منابع برای هر نفر کمتر از یک جلد کتاب داریم و در این در حالی است که در تنگستان به ازای هر نفر 1.5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد و در شاخص فضا نیز به ازای هر 100 نفر در استان 2 متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که این رقم در تنگستان به 2.5 متر به ازای هر 100 نفر می‌رسد.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: در شاخص عضو از هر 100 نفر در استان 3 نفر عضو کتابخانه‌ها هستند و از هر 100 نفر در تنگستان 4.5 نفر عضو کتابخانه عمومی هستند.

\n\n

وی تصریح کرد: این آمار ضمن اینکه به ما می‌گوید این شهرستان نسبت به میانگین استانی در وضعیت بهتری قرار دارد اما این برتری به‌منزله این نیست که مطلوب ما و مردم تنگستان باشد.

\n\n

هاشمی ابراز کرد: اهدافی که در امروز در نهاد کتابخانه‌های عمومی دنبال می‌کنیم ارتقاء کیفی کتابخانه در مقابل ارتقا کمی و همچنین ارتقاء ارزش‌های انسانی است.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: زمانی افزایش تعداد کتابخانه، عضو، فضا و امانت بردن کتاب برای ما ارزش دارد که به همان موازات شاهد بینش عمیق‌تر، تقوای بیشتر و وفاداری بیشتر به ولایت و ناامنی و ناهنجاری کمتری در جامعه باشیم.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر یادآور شد: در استخدام آینده نهاد کتابخانه‌های کشور که از چهاردهم تا بیستم تیر ما صورت می‌گیرد و در شهریورماه نیز آزمون آن به عمل می‌آید، 12 نفر سهمیه استخدام در کتابخانه‌های عمومی به استان بوشهر اختصاص‌یافته است.

\n\n

هاشمی گفت: بخشی از درآمد کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین در این حوزه تأمین می‌شود که به این مقوله کمتر توجه شده است.

\n\n

وی از فرماندار، بخشداران و شهرداران تنگستان خواست در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها اهتمام داشته و با پرداخت آن نهاد کتابخانه‌ها را در انجام بخشی از مأموریت‌های سازمانی یاری کنند.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر با بیان اینکه توجه به این بخش یعنی توجه به مکتب اهل‌بیت و عمق بخشیدن به باورهای دینی، اضافه کرد: در تنگستان از سال 83 تا 93 نزدیک به 400 میلیون تومان مطالبات داشته‌ایم که تنها 50 میلیون تومان آن محقق شده است.

\n\n

وی گفت: درست است که فضا، منابع، امکانات و تجهیزات لازم در کتابخانه وجود دارد ولی می‌طلبد که افراد بهره‌بردار از این امکانات نیز جهت حضور در این مراکز فرهنگی ترغیب و تشویق شوند.

\n\n

در پایان عنایت شهبازی نژاد که دارای مدرک کارشناس ارشد کتابداری پزشکی می باشد به عنوان رییس جدید امور کتابخانه های تنگستان معرفی گردید.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر