پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۲۹۶
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: سرپرست دامپزشکی استان بوشهر از انجام بیش از ۱۷ هزار بازید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه استان طی یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد یک ماه اخیر نظارت بهداشتی در سطح استان اظهار داشت: در فعالیت‌های اکیپ‌های نظارت بهداشتی در استان تعداد ۱۷ هزار ۳۷۷ بازدید و در بازرسی بهداشتی‌های به عمل آمده تعداد ۸۷۷ مورد نواقص بهداشتی گزارش شده است.

سرپرست دامپزشکی استان بوشهر افزود: در بازدیدهای انجام شده تعداد ۷۴ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک انجام و جهت تشخیص سلامت محصول به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی ارجاع و ۲۵ مورد تخلف بهداشتی مراکز عرضه به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

تنگستانی مکان در خصوص نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان بیان کرد: در مجموع پنج کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور در استان فعالیت دارند که در یک ماه اخیر تعداد ۲ هزار و ۱۹۳ رأس دام تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی کشتار و به بازار عرضه شده اند.

وی افزود: در کشتارگاه‌های طیور نیز با حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی تعداد ۹۷۴ هزار و ۲۷۹ قطعه طیور کشتار و تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ قطعه لاشه مشکوک و غیر بهداشتی طیور ضبط و از چرخه مصرف خارج شدند.

تنگستانی مکان تاکید کرد: نظارت بازرسان بهداشتی در سطح استان از مراکز عرضه به صورت مستمر و روزانه در حال انجام است و علاوه بر آن از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه عرضه غیربهداشتی محصولات خام دامی اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و تخم مرغ موارد را به سامانه پاسخگویی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر