پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۳۱۵
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در معرض بلایای طبیعی مختلف قرار دارد گفت: آموزش‌ مقابله با بلایای طبیعی در استان بوشهر افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد هادی رستمیان ظهر سه‌شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدارس بوشهر اظهار داشت: باید تلاش کنیم که با برگزاری برنامه‌های مختلف آمادگی مقابله با حوادث طبیعی افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در معرض خطرات گوناگون بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی قرار دارد که باید بر اساس این حوادث آموزش‌های لازم جامعه هدف آن فرا بگیرد.

وی به مانور زلزله در مدارس پرداخت و بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و جامعه برای آمادگی در انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی و جلوگیری از تلفات و خسارات ناشی آن اجرا می‌شود.

لزوم افزایش آمادگی‌ها

رستمیان برگزاری مانور سراسری ایمنی و زلزله را به‌عنوان یک کلاس درس آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: این مانور آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان تلقی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی را چهار رکن مدیریت بحران دانست و تأکید کرد: باید این ارکان مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با کمترین تلفات نسبت به مدیریت حادثه اقدام کنیم.

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله پس از به صدا درآمدن آژیر خطر وقوع زلزله، به‌طور همزمان در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر