جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۸۱۷
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در شرایطی که دشمن جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی راه انداخته، جهاد تبیین تنها راه مقابله با این توطئه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ( ره ) افزود: سران استکبار و اتاق های فکر آنان سردمدار تهاجم و ایجاد انحراف و ابتذال در تاریخ بشریت و به دنبال تسلط بر ذهن‌ها هستند تا شخصیت انسان‌ها را طوری طراحی کنند که سوار قطار آنها شده و در ایستگاه تسلیم پیاده شوند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با ابزار رسانه دنبال سلطه ادراکی است تاکید کرد: هیچگاه جهان استکبار به چنین قدرتی در عرصه طراحی و برنامه‌ریزی و پوشش جغرافیایی با پوشش رسانه و چنین قدرت عملیات دیده نشده است.

صفایی بوشهری افزود: انقلاب اسلامی ایران بیداری در جهان را گسترش داده و در مقابل جهان استکبار نیز تلاش بیشتری برای مقابله با این بیداری داشته است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام بر این مبنا که انسانیت را از دست سران استکبار نجات و در مسیر رشد و ترقی قرار دهد، استوار است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: جهان استکبار همه چیز از جمله انسانیت، حقوق بشر، شخصیت متعالی انسان را تحریف و معنویت و دین را حذف کرده و پیشرفت تکنولوژی را به عنوان تعالی معرفی می‌کند.

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار استان بوشهر در عرصه مقاومت در مقابل استکبار جهانی گفت: علمای دین در استان بوشهر دست به جهاد تبیین زدند و حکم جهاد دادند و سرداران این استان با حرکتی جهادی درسی بزرگ به متجاوزان دادند.

صفایی بوشهری گفت: بوشهر استان بیداری، مقاومت و پایداری در طول تاریخ بوده است به نحوی که تنها اثر انگلیسی‌ها در این استان گورستان ننگ آنها است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ روحانیت استان بوشهر پرشکوه بوده است افزود: آیت‌الله عبدالنبی نمازی با حضور در صحنه‌های مختلف، پرچمدار جهاد تبیین بوده و وظیفه ما تجلیل و تکریم از چنین شخصیت‌هایی است.

در این مراسم از آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری (از استان اصفهان) به جهت سال ها خدمات و تلاش های علمی در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نظامی، قضایی و همچنین حوزه‌های علمیه تجلیل شد.

۱۵۰ اثر به دبیرخانه‌های کنگره علامه بلادی ارسال شد

دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: ۱۵۰ اثر به دبیرخانه‌ این کنگره ارسال شد که پس از ارزیابی آثار از سوی داوران کمیته علمی کنگره در ۲ مرحله، ۱۲ اثر به عنوان برتر و ۲۰ اثر نیز به عنوان شایسته تجلیل انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی افزود: استان بوشهر دارای شخصیت‌های مهم و مفاخر علمی، پژوهشی، فرهنگی و مذهبی در دوره‌های مختلف بوده است و در این راستا این مفاخر و شخصیت‌ها در قالب برگزاری کنگره و جشنواره به جامعه شناسانده می‌شوند.

وی ایجاد فضای پژوهشی در بین طلاب و ارتقاء این فضا در استان بوشهر را از هدف‌های برگزاری این کنگره عنوان کرد.

آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری بهبهانی به سال ۱۲۹۱ هجری قمری در خانواده‌ای اهل علم و تقوی در شهر مقدس نجف اشرف دیده به جهان گشود.

این عالم پس از تکمیل تحصیلات خود در نجف و گرفتن مجوز اجتهاد، در سال ۱۳۲۶ قمری در گرماگرم جنبش مشروطیت در ایران، از نجف اشرف به بوشهر بازگشت و خیلی زود جذب این جنبش شد.

وی با وقوع جنگ جهانی اول، مبارزه سختی را با انگلیس آغاز کرد و پس از به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، به صف مخالفان وی پیوست و چندین رساله کوتاه و بلند به زبان‌های فارسی و عربی درباره اعمال ضد اسلامی رضاشاه منتشر ساخت.

رئیسعلی دلواری برای برخی فعالیت‌های مبارزاتی‌اش علیه استعمار انگلیس از علامه بلادی فتوا می‌گرفت.

با سقوط رضاشاه، آیت الله بلادی به ارشاد و هدایت مردم ادامه داد و سرانجام در ۲۳ محرم الحرام سال ۱۳۷۳ هجری قمری/۲۱ مهر ۱۳۳۱ هجری شمسی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این عالم ۸۴ کتاب و رساله در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر