دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۱۲۹۲۹۸
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: «بوفال» شب گذشته درحالی این قاب را در این دوره‌ از جام جهانی ماندگار و شادی‌ صعود مراکش را با مادرش تقسیم کرد که تا پیش از این شاید اغلب مردم جهان مراکش را به این می‌شناختند که روزی مراکش مستعمره فرانسه بود و اکنون باشکوه، لطیف، مقتدر؛ دقیقا شبیه به رقصِ مادر بوفان قرار است در یک چهارم نهایی بازی‌ها، مقابل فرانسه بازی کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، مثل سجده شکر، مثل پناه بردن در آغوش خالق وقتی نگران و پریشانی. دقیقا مثل شیرینی تقسیم یک شادی با کسی که دوستش داری و او هزاران بار بیشتر دوستت دارد.

شب گذشته، تصویر و فیلمی از رقص «سفیان بوفال» بازیکن تیم ملی مراکش همراه با مادرش پس از برد مقابل فرانسه در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های بسیار مثبتی از سوی کاربران دریافت کرد. بوفال ۲۹ سال دارد و از ۲۰۲۰ هافبک تیم فرانسوی آنژه است.

یک کاربر در پست منتشر شده پیج ۴۳۳ نوشته است:‌ هیچ چیز غیر ممکن نیست وقتی خدا می‌گوید: کن فیکون.

کاربر دیگری نیز نوشته:‌ تا حالا بازیکنان اروپا رو دیده بودید که با مامانش اینجوری جشن بگیره؟

«اسلام به ما یاد می‌دهد که با مادرمان مثل یک ملکه رفتار کنیم.» این نظر یکی دیگر از کاربران است.

و یک کاربر دیگر نوشته است:‌ تو به ما ایمان نداشتی، خدا داشت! اما بدون شک کوتاهترین و دقیقترین شرح برای شادی دیشب بوفال و پیروزی مراکش «خدا، مادران و پشتکار» است. بوفال شب گذشته درحالی این قاب را در این دوره‌ از جام جهانی ماندگار و شادی‌ صعود مراکش را با مادرش تقسیم کرد که تا پیش از این شاید اغلب مردم جهان مراکش را به این می‌شناختند که روزی مراکش مستعمره فرانسه بود و اکنون باشکوه، لطیف، مقتدر؛ دقیقا شبیه به رقصِ مادر بوفان قرار است در یک چهارم نهایی بازی‌ها، مقابل فرانسه بازی کنند.

زیبایی شادی بوفان تنها منحصر به خود آن حرکت بود. دقیقا مثل بوی دست‌ها و طعم غذای هر مادر که منحصر به خودش است؛ شادی و رقص بوفان هم همینجور بود. مثل غمِ چشم‌های هر مادر و صبرشان در زندگی، این شادی همان اندازه باشکوه بود.

زیبایی شادی بوفال ثمره همه ذکر و دعاهای روی لب. جواب تکل‌هایی که پسرها می خورند و مادرها چشم‌هایشان را می‌بندند. به شیرینی خرید اولین لباس ورزشی برای پسر با استعداد خانواده یا آن روزی که برای تیم ملی صدایش می‌کنند.

جواب همه زمین‌خوردن‌های نوجوانی یا اولین لگدی که به توپ خورد. اولین باری که دویید و مادرش فهمید پسرش بهتر از بقیه پسرهای محله می‌توان توپ را لابلای پاهایش جمع و جور کند و حالا فوتبال شانس این را پیدا کرده که در مستطیل سبز خود و در مهم‌ترین روزهای خود این مادر و پسر را اینطور زیبا در خود ببیند.

شاید مراکش این روزها در فوتبال اینطور پیش می‌رود و بالا می‌رود تا به آن بعد از صد و چندسال تصاویر تازه‌تری نشان دهد. تصویر مادر و پسری که رقص شادی‌شان حال یک جهان را خوب کرد. شبی که مراکش فوتبال را خواستنی‌تر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر