جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت و حمایت مراتع، منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تاکنون 23 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف صیانت از جنگل های زاگرس و جنوب کشور و استفاده بهینه از انرژی های نو در مناطق روستایی، کوهستانی و عشایری استان بوشهر نصب و راه اندازی شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهران خرده بین مقدم در حاشیه نصب و راه اندازی آبگرمکن خورشیدی در روستای شاه پسرمرد دشتستان در گفت وگو با ایرنا افزود: در مجموع اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی این 23 دستگاه آبگرمکن 580 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و طرح صیانت از جنگل های زاگرس و جنوب کشور به نام پروژه سوخت های فسیلی بود که اجرا شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۱
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت و حمایت مراتع، منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تاکنون 23 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف صیانت از جنگل های زاگرس و جنوب کشور و استفاده بهینه از انرژی های نو در مناطق روستایی، کوهستانی و عشایری استان بوشهر نصب و راه اندازی شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهران خرده بین مقدم در حاشیه نصب و راه اندازی آبگرمکن خورشیدی در روستای شاه پسرمرد دشتستان در گفت وگو با ایرنا افزود: در مجموع اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی این 23 دستگاه آبگرمکن 580 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و طرح صیانت از جنگل های زاگرس و جنوب کشور به نام پروژه سوخت های فسیلی بود که اجرا شد.

\n\n

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی به عموم مردم بخصوص بهره برداران عرصه های منابع طبیعی، جلوگیری از قطع و بوته کنی بی رویه درختان و جنگل های منطقه و پوشش گیاهی در ارتفاعات محدوده های مرتعی از دیگر اهداف این طرح می باشد.

\n\n

\n\n

مدیرکل حفاظت و حمایت مراتع، منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: به دلیل کوهستانی بودن و صعب العبور بودن برخی از مناطق روستایی و عشایری در شهرستان دشتستان 80 درصد آبگرمکن های خورشیدی و انرژی نو در این شهرستان نصب و راه اندازی شده است .

\n\n

وی یادآورشد: این انرژی نو و آبگرمکن های خورشیدی معمولا برای خانوارهایی که از برق و سایر وسایل معیشتی کمتر برخوردارند از جمله مناطق کوهستانی و صعب العبور در ارم و بوشکان نصب و راه اندازی شده است .

\n\n

خرده بین مقدم گفت: امیدواریم امسال نیز با همکاری مسئولین اعتبارات بیشتری را در اجرای این طرح جذب و اجرایی کنیم .

\n\n

وی بر ترویج این فرهنگ در دیگر نقاط استان تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی آمادگی دارد که با مراجعه مرتعداران و همکاری آنها، نصب انرژی های نو و پاک را در سایر مناطق استان نیز توسعه دهد.

\n\n

این مسئول گفت: تاکنون در مجموع در استان بوشهر علاوه بر راه اندازی 23 دستگاه آبگرمکن خورشیدی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اقدام به توزیع 20 دستگاه تنور گازی و بخاری به منظور طبخ و پخت غذا و نان وگرم کردن آب در سطح استان بوشهر کرده است .

\n\n

\n\n

بخشداربوشکان نیز گفت: از مزایای استفاده از انرژی ها نو و پاک سودمند بودن آن در راستای حفظ وحراست از جنگل ها است که مانع از تخریب جنگل ها و همچنین موجب ارتقای سطح بهداشت مناطق عشایری و روستایی در بخش می شود.

\n\n

سید کاظم موسوی افزود: نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطقی از بخش بوشکان که فاقد برق هستند موجب رضایتمندی مردم شده و این طرح تاثیر بسزایی بر حفظ آکوسیستم و محیط زیست و طبیعت منطقه داشته است.

\n\n

یکی از ساکنان مراتع عشایری پاده و پاگچ طلحه دشتستان نیز گفت: قبلا روستائیان ما برای پخت غذا و استحمام از جنگل های منطقه برای تهیه مواد سوختی استفاده می کردند و تنه درختان را قطع می کردندکه این امر خسارت زیادی به جنگل وارد می کرد .

\n\n

فولاد فولادی گفت: الحمداله با کمک دولت تدبیر و امید آبگرمکن های خورشیدی در این روستا نصب شده است که حدود 12 خانواده می توانند از آن استفاده کنند و دیگر از درختان برای سوخت استفاده نمی شود.

\n\n

در این آیین یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای صعب العبور با ارتفاعات بلند شاه پسرمرد دشتستان که دارای 35 خانوار و پوشش کاملا مرتعی و جنگلی است نصب و راه اندازی شد.

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر