سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۵۵۴
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون سند حدنگار برای ۱۳۵ میلیون هکتار از زمین‌های ملی صادر شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن بابایی ظهر دوشنبه در نشست منطقه‌ای حدنگار (کاداستر) در استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر استان اول کشور در زمینه حدنگاری است که شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی حدنگاری اراضی زراعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: امید می‌رود جشن حدنکاری و کاداستر را در استان بوشهر به عنوان نخستین استان برگزار کنیم.

معاون قوه قضائیه تاکید کرد: با حدنگاری زمینه مدیریت خوب اراضی فراهم می‌شود و گام‌های مهمی در توسعه این اراضی فراهم می‌شود و امیدواریم شاهد همکاری دهیاران و بخشداران در عرصه حدنگاری باشیم.

وی با بیان اینکه تمام مراحل تهیه نقشه و صدور سند اراضی کشاورزی رایگان است ادامه داد: از هیچ کشاورزی برای تهیه نقشه حدنگاری و کاداستر مبلغی دریافت نمی‌شود.

بابایی با اشاره به نقش مهم حدنگاری در جلوگیری از تصرف غیر قانونی زمین، جنگل، کوه و ساحل تصریح کرد: توسعه، پیشرفت، شفافیت، رفع اختلاف و جلوگیری از فساد از آقار مهم حدنگاری است.

وی از فعال شدن قرارگاه شهید سلیمانی برای حدنگاری اراضی ملی خبر داد و بیان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی برای حدنگاری اراضی ملی و دولتی در تمامی واحدهای ثبتی در سطح کشور راه‌اندازی شد، در مدت کمتر از یک سال حد نگاری عرصه ملی از ۶۷ به ۹۸ درصد افزایش یافت که انقلاب در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تاکنون سند حدنگار برای ۱۳۵ میلیون هکتار از زمین‌های ملی صادر شده است گفت: عملیات حدنگاری در اراضی زراعی آغاز شده تاکنون ۱۸ درصد محقق شده است.

معاون قوه قضائیه از تشکیل نشست‌های منطقه‌ای در راستای تقریب دیدگاه‌ها و تحقق اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و افزود: حدنگاری امروز یک آثار مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و قضائی دنبال داشته است.

بابایی ادامه داد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و کشاورزی باید عملیاتی شود که برای تحقق آن برنامه و سیاست‌ها تدوین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر