پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۹۷۲۰
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: حساب‌های توییتر چندین روزنامه‌نگار سرشناس که اخبار مالک این شرکت، ایلان ماسک را پوشش می‌دهند، به‌طور ناگهانی مسدود شده است.

به گزارش فکرشهر از بی بی سی، خبرنگاران نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست از جمله کسانی هستند که عصر پنجشنبه امکان دسترسی به حساب‌هایشان را نداشتند.

سخنگوی توییتر به وب‌سایت فناوری The Verge گفت این ممنوعیت به خاطر به اشتراک‌گذاشتن داده‌های مکانی مربوط می‌شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آقای ماسک وعده داد از صاحب پروفایلی که جت شخصی او را ردیابی می‌کند شکایت کند.

لیست روزنامه‌نگاران ممنوع شده شامل میچا لی از نشریه اینترسپت، مت بایندر از مشیبل و روزنامه‌نگاران مستقل، آرون روپار و تونی وبستر است.

سخنگوی نیویورک تایمز این تعلیق را «مشکوک و تاسف بار» خواند و گفت «نه روزنامه و نه رایان مک، خبرنگارش هیچ توضیحی در مورد این اقدام دریافت نکردند.»

سی ان ان گفت «تعلیق ناگهانی و غیرموجه تعدادی از خبرنگاران... نگران کننده است اما تعجب آور نیست». سی ان ان از توییتر توضیح خواسته و گفته است «روابط ما بر اساس آن پاسخ ارزیابی خواهد شد.»

دونی او سولیوان، خبرنگار سی ان ان، که حساب کاربری او در میان کسانی است که به حالت تعلیق درآمده، گفت که این اقدام برای «تأثیر بالقوه وحشتناک» آن برای روزنامه‌نگاران، به ویژه کسانی که سایر شرکت‌های آقای ماسک را پوشش می دهند، مهم است.

آقای ماسک مستقیماً در مورد تعلیق ها اظهار نظر نکرد، اما در توییتی گفت: «انتقاد از من کاملاً خوب است، اما لو دادن موقعیت واقعی من و به خطر انداختن خانواده ام خوب نیست».

او افزود که حساب‌های درگیر در داکسینگ، که به انتشار اطلاعات خصوصی افراد به صورت آنلاین اشاره دارد، یک تعلیق موقت هفت روزه دریافت می‌کنند.

الا اروین، رئیس بخش اعتماد و ایمنی توییتر، به The Verge گفت که ممنوعیت‌ها مربوط به قانون جدیدی است که روز چهارشنبه معرفی شد که انتشار «اطلاعات موقعیت مکانی زنده را ممنوع می‌کند، از جمله اطلاعاتی که مستقیماً در توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود یا انتشار نشانی وب مسیر سفر اشخاص ثالث. "

خانم اروین به این رسانه گفت: «بدون اظهار نظر در مورد هیچ حساب خاصی، می‌توانم تأیید کنم که هر حسابی را که خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی ما را نقض کند و سایر کاربران را در معرض خطر قرار دهد، به حالت تعلیق در می‌آوریم».

روز چهارشنبه، توییتر حساب ElonJet@ و همچنین حساب‌های دیگر را که از اطلاعات عمومی برای ردیابی هواپیمای شخصی او استفاده می‌کردند، به حالت تعلیق درآورد.

حساب شخصی جک سوینی ۲۰ ساله، صاحب ElonJet@، هم مسدود شده است. آقای ماسک از آن زمان متعهد شد که علیه او و همچنین «سازمان هایی که از آسیب رساندن به خانواده من حمایت کردند» اقدامات قانونی انجام دهد.

آقای ماسک گفت که یک «آزارگر دیوانه» از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی برای پیدا کردن و نزدیک شدن به خودروی حامل فرزندانش در لس آنجلس استفاده کرده است.

توییتر همچنین حساب رسمی ماستودون را که از زمانی که ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در ماه اکتبر خرید به عنوان جایگزینی برای آن معرفی شده، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش نیویورک تایمز، این پس از آن اتفاق افتاد که ماستودون روز پنجشنبه از توییتر برای تبلیغ حساب جدید آقای سوئینی استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر