جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۵۶
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

فکرشهر:  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حجم صادرات و واردات در مجتمع بندری نگین بندر بوشهر افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد شکیبی نسب جمعه شب در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی بنادر استان بوشهر با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱ هزار و ۳۰۰ تی ‌ای ‌یو رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین با اشاره به افزایش پنج درصدی حمل و نقل کالای عمومی در بندر بوشهر افزود: با فعال شدن واحد تولید کود شیمایی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در یک سال گذشته چهار کشتی حامل خاک فسفات به عنوان مواد اولیه تولید شیمیایی در مجتمع بندری نگین تخلیه شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در یک سال گذشته حجم صادرات و واردات در مجتمع بندری نگین به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که این میزان عملکردی بسیار قابل قبول برای این مجتمع به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: بندر دیر نیز از جمله بنادر تابعه استان بوشهر است که در چند ماهه اخیر با رشدی فزاینده در حوزه صادرات مواجه بوده است.

تکمیل پروژه‌های زیرساختی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مجتمع بندری نگین نیز اکنون پروژه اسکله ۱۲۰ متری عملیات اجرایی آن رو به پایان است که با بهره برداری از این پروژه زمینه پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از پروژه یاد شده رشد قابل توجهی در افزایش صادرات و عملکرد بندر بوشهر ایجاد خواهد شد.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین از دیگر پروژه‌های اولویت دار بندر بوشهر است گفت: این جاده راستای تسهیل در پذیرش و تخلیه کشتی‌های بالا تناژ بالا مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: برای مجتمع بندری نگین دیوار کشی نیز حائز اهمیت ویژه ای است که باید شرایط برای تحقق این مهم فراهم شود.

شکیبی نسب تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی داوطلب سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین هستند که بدون تردید اتمام پروژه‌های زیرساختی منجر به جذب سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر