جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۳۵
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: برنامه پیش اجلاس نماز با موضوع «نماز،مدرسه،خانه، مسجد» در مدارس گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه موقت گناوه ظهر شنبه در برنامه معنوی «پیش اجلاس نماز» با عنوان «نماز، مدرسه، خانه، مسجد» که به صورت نمادین در دبستان دخترانه حضرت زهرا (س) این شهر با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی که انسان را خلق کرد راه ارتباط با خدا و رسیدن به کمال را به او نشان داد و قرآن کریم را برای هدایت و راه زندگی انسان نازل کرد.

حجت االاسلام علی عابدی افزود: در مبین اسلام به برپایی نماز به عنوان یکی از واجبات دینی تاکید فروان شده است و خداوند در قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت، انسان‌ها را به برپایی نماز برای در امان ماندن از آسیب‌ها و آفت ها و رسیدن به سعادت و رستگاری توصیه فرموده است.

وی بیان کرد: تأثیر برپایی فریضه معنوی نماز باید در زندگی انسان دیده شود و او را از زشتی‌ها و آفت ها دور کند و به سمت نیکی‌ها هدایت کند.

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه امروزه آموزش و پرورش می‌تواند نقشی مهم در راستای خداباوری و ولایت مداری در نسل جدید ایفا کند، یادآور شد: از ظرفیت حوزه علمیه خواهران گناوه در کنار مربیان پرورشی بخصوص در زمان تصدی معاونت پرورشی جدید اداره آموزش و پرورش گناوه، در مدارس سطح شهرستان استفاده شده است که قابل تقدیر است.

مدیر آموزش و پرورش گناوه در این مراسم معنوی اظهار داشت: اقامه نماز در مدارس و همه مقاطع تحصیلی شهرستان گناوه با همکاری و همت مدیران، روحانیون و امامان جماعت و انجمن اولیا و مربیان در حال برگزاری است.

ضرغام مردانی افزود: در شرایط کنونی کشور که دشمن با تمام توان خود برای دور کردن جوانان و نوجوانان از مساجد و مراکز معنوی و دینی به میدان آمده است و توطئه‌های فراوان در این زمینه برنامه ریزی کرده است و به تناسب فعالیت دشمن باید برای خنثی سازی فعالیت‌های آنها برنامه ریزی به روز داشته باشیم.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد نماز و دانش‌آموزان، تقویت ارتباط بین سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد، مجموعه آموزش و پرورش گناوه تلاش می‌کند تا با برنامه ریزی مناسب برنامه‌ها را به این سمت سوق دهد و اجرای برنامه‌های مختلف معنوی و فرهنگی را در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه، منزل و نماز و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان، پیش اجلاس نماز در مدارس شهرستان برگزار شده است.

وی بیان کرد: دعوت از مبلغان حوزه‌های علمیه، برگزاری مسابقات مختلف، مقاله و تجزیه و تحلیل در سطح متوسطه اول و دوم درباره نماز از دیگر برنامه‌های این اداره در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ نماز است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناوه در این مراسم اظهار داشت: در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان‌بزرگترین سند بالادستی و مورد تاکید مقام معظم رهبری به موضوع نماز به عنوان یک واجب بزرگ‌الهی که می‌تواند انسان را به سمت سعادت هدایت کند توجه خاصی داشته است.

طاهره احمدپور افزود: در این راستا برنامه‌های متعددی از جمله حضور دانش آموزان در نماز جمعه، تولید محتوای مناسب در فضای مجازی، برگزاری مسابقه با موضوع «من نمازم را دوست دارم»، برپایی نماز در مدارس، تولید محتوا در فضای مجازی، تشکیل هیأت اندیشه ورز با همکاری ستاد اقامه نماز شهرستان، حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس، برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای امامان جماعت مدارس، اهدای کارت خادم صلات به دانش آموزان با هدف جذب دانش آموزان به نماز، برنامه ریزی تشویق دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا فعال در زمینه برپایی نماز، حضور روحانیون در مدارس و پاسخ به شبهات دانش آموزان بخشی از آنها است.

در این برنامه معنوی برنامه‌های متنوعی از جمله پخش کلیپ، غرفه‌های نقاشی، اجرای سرود، نمایش با موضوع نماز توسط دانش آموزان اجرا شد و در پایان مربیان و مروجان نماز در ادارات و دانش آموزان و برندگان مسابقه دانش آموزی با موضوع نماز تجلیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر