جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در جمع خبرنگاران:
فکرشهر: وی حوزه های فعالیت بهزیستی را نیز دو حوزه ی اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در بحث توانمد سازی حوزه اقتصادی در زمینه ی رعایت اصل عدالت در توزیع خدمات بر اساس معلولیت و نیازمندی افراد...
کد خبر: ۱۲۹۹۳
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: در بهزیستی بیش از 100 نوع ریزفعالیت انجام می گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا هوشیار روز دوشنبه ـ 22 تیرماه 94 ـ در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهور در جمع ایتام فرمودند که بیشترین سعی ما در رفع نیازهای مستضعفانه و ما هم بدون شک در این راستا گام برمی داریم.

\n\n

هوشیار گفت: امور بهزیستی اگر از پرستاری بالاتر نباشد، کمتر هم نیست و شاید دور از انتظار نباشد که بهزیستی خود یک وزارتخانه بشود.

\n\n

حوزه های فعالیت بهزیستی

\n\n

وی حوزه های فعالیت بهزیستی را نیز دو حوزه ی اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در بحث توانمد سازی حوزه اقتصادی در زمینه ی رعایت اصل عدالت در توزیع خدمات بر اساس معلولیت و نیازمندی افراد و در حوزه اجتماعی نیز در زمینه ی ارتقای سطح آگاهی مردم در بحث اجتماعی فعالیت می نماییم.

\n\n

علیرضا هوشیار گفت: بهزیستی دشتستان در دو بخش در برازجان و هفت نماینده در بخش های مختلف بجز بخش بوشکان فعالیت می کند.

\n\n

رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان پیرامون افراد تحت پوشش این نهاد نیز گفت: 700 دانشجو، 4800 معلول و 1450 زن سرپرست خانوار را تحت پوشش داریم و 2 میلیارد و 100 میلیون پرداختی به این خانوارها بوده است.

\n\n

وی ادامه داد: همچنین در راستای توانبخشی اقتصادی زنان سرپرست خانوار نیز 21 میلیارد و 950 میلیون تومان پرداخت شده و 1 میلیارد تومان نیز به صورت متمرکز برای طرح ها و دانشگاه و علوم آموزشی تخصیص داده شده است.

\n\n

هوشیار در بخش دیگری از سخنانش به وجود 50 زن سرپرست خانوار دارای مشکل در دشتستان در حال حاضر اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر 250 میلیون تومان به این گونه زنان کمک شده و در کل نیز 1800 میلیارد تومن برای کمک به توانمندسازی خانواده ها در این دو سال پرداخت شده است.

\n\n

زمان کمک مالی افراد تحت پوشش بهزیستی کاهش یافت

\n\n

این مقام مسئول، یکی از مشکلات کنونی سازمانش را تغییر تفکر و رویکرد مددجویان و توانمندسازی افراد تحت پوشش عنوان کرد و افزود: هم اکنون افراد تحت پوشش بهزیستی  تنها برای دوسال می توانند تحت پوشش کمک مالی باشند و اگر نتوانند توانمند شوند، به مراکزی معرفی می شوند تا برای توانمندسازی آماده گردند.

\n\n

وی ادامه داد: ما با همکاری با فنی و حرفه ای توانسته ایم کارهای زیادی انجام دهیم و برای تشخیص نیازها و امکاناتی که تا الآن زیرنظر نبوده و دیده نشده در بازار را شناسایی کرده و به مددجویان آموزش دهیم.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، هوشیار سه ضلع اصلی این طرح را تغییر نگرش، شناسایی نیاز بازار و کمک برای فراهم کردن وسایل عنوان کرد و پیرامون مسکن مددجویان نیز افزود: تا کنون 11 مورد یارانه کمک ساخت مسکن پرداخت شده و در قالب تفاهم نامه ای با خیرین مسکن ساز قرار شده برای خانواده های 2 معلول به بالا مسکن ایجاد شود که تاکنون 18 مورد در دشتستان شناسایی شده است.

\n\n

بیمه ی 800 زن سرپرست خانوار در دشتستان

\n\n

وی با ارائه ی آماری از تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، از بیمه 800 زن سرپرست خانوار در دشتستان در سال گذشته و بازنشستگی انان بعد از 10 سال نیز خبر داد و گفت: دولت کمک زیادی کرده که هر سه ماه یک بار کارت های مددجویان و معلولین شارژ شده و این تعلق در ماه رمضان نیز افتاد.

\n\n

مهم ترین مشکلات دشتستان

\n\n

علیرضا هوشیار، مهم ترین مشکل در دشتستان را اعتیاد و بعد از آن طلاق و سپس عدم اطلاع از اطلاعات کافی درباره دنیای مجازی عنوان کرد و از افتتاح مرکز ترک اعتیاد زنان در استان تا پایان شش ماه امسال در تنگستان خبر داد.

\n\n

وی گفت: در دشتستان سه کمپ ترک اعتیاد داریم و قصد داریم این مراکز را به 5 مرکز افزایش دهیم.

\n\n

راه اندازی شنوایی سنجی، مرکز خانواده و کودک ناشنوا و کم شنوا، مراقبین داخل منزل معلولین و راه اندازی مرکز ویزیت در منزل بیماران روانی، وجود 40 سمن در حوزه ی مسائل اجتماعی، مداخله های به موقع و به هنگام در مبحث دختران فراری، کتک زدن زنان و دختران، بچه های نامشروع و ... با کمک دادگستری، کاهش 30 درصدی طلاق های توافقی با ایجاد دفتر کاهش طلاق، مشاوره ی 2600 زوج در سال 93، کمک 28 میلیون تومانی به چند قلو های شهرستان، آموزش های مهارت های زندگی و مسابقات قرآن برای کارکنان و ... از دیگر موارد مطرح شده توسط هوشیار در این نشست بود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر