چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با گذشت 24 ساعت از ناپدید شدن بالگرد شرکت نفت فلات قاره در خارگ با چهار سرنشین خبر می رسد که جسد یک نفر و قطعاتی از اجساد دو نفر دیگر از سرنشینان به همراه قطعاتی از بالگرد پیدا شده است...
کد خبر: ۱۳۰۱۸
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: با گذشت 24 ساعت از ناپدید شدن بالگرد شرکت نفت فلات قاره در خارگ با چهار سرنشین خبر می رسد که جسد یک نفر و قطعاتی از اجساد دو نفر دیگر از سرنشینان به همراه قطعاتی از بالگرد پیدا شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دوشنبه شب بود که خبر ناپدید شدن این بالگرد از صفحه ی رادار منتشر شد و از همان زمان یک فروند بالگرد و چندیدن شناور کار جستجو را در منطقه آغاز کردند ولی برای یافتن این گمشده به نتیجه ای نرسیدند؛ به همین علت، غواصان نیز دست به کار شدند و برای یافتن آثاری از بالگرد و یا سرنشینان در حوالی نقطه ای که برای آخرین بار بالگرد رویت شده بود، به جستجو پرداختند.

\n\n

این بالگرد که می رفت تا یک بیمار را از خارگ به بوشهر منتقل کند، در 17 مایلی سکوی ابوذر و 25 مایلی بوشهر ناپدید شده است.

\n\n

ظهر سه‌شنبه قطعاتی از این بالگرد یافته شد و جستجو در آن منطقه برای یافتن دیگر قطعات بالگرد و همچنین قربانیان حادثه ادامه یافت.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این باره به خبرگزاری ها گفت که پس از یافتن قطعاتی از بالگرد و با حضور غواصان در محل و همچنین جستجو توسط گشت شناورها یک جسد به صورت کامل و قطعاتی از اندام‌های دو نفر دیگر از اجساد نیز در جریان جستجوها یافته شد.

\n\n

باستی با بیان اینکه جستجوها برای یافتن دیگر سرنشین این بالگرد همچنان ادامه دارد، گفت: اجساد به بوشهر منتقل شده و تنها یکی از اجساد قابل شناسایی است که لباس سفید بر تن دارد و احتمالا خلبان یا کمک خلبان می باشد.

\n\n

بخشدار خارگ نیز با بیان اینکه علت واژگونی بالگرد یادشده در خلیج فارس توسط کارشناسان در دست بررسی است به ایرنا گفت: در تجزیه و تحلیل اولیه چرایی این موضوع نقص فنی ناشی از قفل شدن پروانه بالگرد و سقوط آن اعلام شده است.

\n\n

عسکر زارعی افزود: باتوجه به اینکه خلبان در آخرین ارتباط با برج مراقبت درخواست ارتقا پنج هزار پا از سطح خلیج فارس را کرده است و بدلیل عمق 40متری دریا و بالا بودن فشار آب متلاشی شدن اجساد سرنشینان بالگرد دور از انتظار نیست.

\n\n

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات موجود در صفحه رادار، بالگرد یادشده با سرعت 110 نات باید مسیر سکوی نفتی ابوذر تا بوشهر را 40 دقیقه طی می کرده است که پس از 10 دقیقه پرواز بدلایل نامعلوم از صفحه رادار ناپدید شد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، به نظر می رسد با گذشت 24 ساعت از وقوع این حادثه، جستجوها برای یافتن جسد چهارم ادامه دارد و علت حادثه نیز، هنوز مشخص نیست و با انجام بررسی‌های کارشناسی مشخص خواهد شد.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر