جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۳۴۷
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توانمندسازی جوانان این استان گفت: زمینه‌های اشتغال و تولید ثروت در استان بوشهر کاملاً مهیا است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه جامعه‌ای که مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه ای در آن توسعه نیابد دچار فقر نیروی ماهر و توانمند خواهد شد، افزود: در جامعه امروز مهارت آموزی به یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی باید به سمت مهارت‌های دانش بینان و تولید ثروت در جامعه پیش برود، اضافه کرد: ثروت یک جامعه منابع انسانی آن است بنابراین باید در راستای مهارت آموزی نسل جوان تلاش و همت خود را به کار گیریم.

امام جمعه بوشهر، این استان را یک استان فوق العاده صنعتی و کرانه‌ای دانست و گفت: زمینه‌های اشتغال و تولید ثروت در استان کاملاً مهیا است و باید با گسترش و توسعه فرهنگ مهارت آموزی زمینه را برای تربیت نیروهای بومی جهت اشتغال در صنایع استان فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توسعه آموزش‌های مهارتی از سنین پایه در سطح استان بوشهر تاکید کرد و افزود: استانی می‌تواند مشکلات اشتغال را برطرف کند که مهارت‌های فنی و حرفه ای را از سنین پایه توسعه دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه باید با کمک رسانه‌ها فرهنگ مهارت آموزی را در بنیان خانواده‌ها نهادینه کرد، اظهار داشت: نیاز استان بوشهر به نیروی ماهر مشهود است و باید با همکاری استانداری، صنعت نفت، نیروگاه اتمی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مرکز جامع و پیشرفته آموزش فنی و حرفه ای در شهر بوشهر راه اندازی شود.

وی بر همکاری مداوم با صنعت نفت در راستای توانمندسازی نیروی بومی استان بوشهر تاکید کرد و افزود: باید با تعامل با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و فناوری اطلاعات با آموزش نیروی انسانی در تمام حوزه‌های فنی مهارت‌ها را توسعه دهید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر