سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ، عملیات تجسس و نجات حادثه سقوط بالگرد در خلیج فارس را تشریح کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مجید ستایشی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ اظهار داشت: یک فروند بالگرد آگوستا در تاریخ ۲۲ تیرماه به منظور امدادرسانی به یک نفر مصدوم که بر سکوی ابوذر مشغول عملیات سرچاهی بود، به محل سکوی ابوذر اعزام و پس از سوار کردن مصدوم و همراه وی در ساعت ۲۲ و پنج دقیقه سکو را به مقصد بوشهر ترک می‌کند.
کد خبر: ۱۳۰۵۳
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ، عملیات تجسس و نجات حادثه سقوط بالگرد در خلیج فارس را تشریح کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مجید ستایشی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ اظهار داشت: یک فروند بالگرد آگوستا در تاریخ ۲۲ تیرماه به منظور امدادرسانی به یک نفر مصدوم که بر سکوی ابوذر مشغول عملیات سرچاهی بود، به محل سکوی ابوذر اعزام و پس از سوار کردن مصدوم و همراه وی در ساعت ۲۲ و پنج دقیقه سکو را به مقصد بوشهر ترک می‌کند.

\n\n

وی ادامه داد: خلبان علی عزتی در ساعت ۲۲ و ۱۷ دقیقه با رادار پدافند تماس گرفته و گزارش پرواز را ارائه می‌کند و بعد از آن به سمت رادار بوشهر هدایت شده و پس از حدود سه دقیقه در ساعت ۲۲ و ۲۰ تماس آن با رادار بوشهر قطع می‌شود.

\n\n

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ اضافه کرد: ارتفاع این بالگرد در لحظه تماس پنج‌هزار پا بوده است و در نقطه جغرافیایی ۲۹:۱۹ درجه شمالی و ۴۹:۵۰ درجه شرقی که در حدود ۱۲ مایلی شرق سکوی AB ابوذر بوده است، سقوط کرده است.

\n\n

وی افزود: این بالگرد در هنگام سقوط تا بوشهر ۶۳ مایل و تا خارگ ۲۰ مایل و تا سکو ۱۲ مایل فاصله داشته است که بلافاصله پس از اعلام خبر حادثه این بالگرد، نشست شورای تامین جزیره خارگ در محل فرودگاه به ریاست بخشدار تشکیل شد و عملیات امداد و نجات و تجسس آغاز شد.

\n\n

ستایشی گفت: مدیر ایمنی و بهداشت و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت در جزیره خارگ حاضر و جلسه مدیریت بحران در شرکت نفت فلات قاره با حضور مدیریت عملیات عمومی، واحدهای عملیاتی و ستادی شرکت فلات قاره، واحدهای غواصی، عملیات دریایی و پشتیبانی تدارکاتی تشکیل شد.

\n\n

وی ادامه داد: سپس همه شناورهای عملیاتی فلات قاره و شناورهای ناجی اداره بندر و دریانوردی و همچنین هشت فروند قایق‌های نیروی دریایی سپاه به منطقه اعزام شدند.

\n\n

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ اضافه کرد: عملیات جستجو طی یک برنامه منسجم آغاز شد و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۲۳ تیرماه، پیداشدن یک عدد لایف‌جاکت توسط کشتی فراساحل ۲ به ستاد بحران گزارش شد.

\n\n

وی افزود: در ساعت ۱۱ نیز تکه‌هایی از بالگرد توسط شناور فراساحل ۲ به ستاد بحران گزارش شد و ساعت ۱۵ و ۴۷ دقیقه جسد یکی از سرنشینان توسط کشتی مارس ۵(پشتیبان) در محل حادثه پیدا شد و توسط شناور ناجی ۹ به بوشهر منتقل شد.

\n\n

ستایشی خاطرنشان کرد: سپس قطعات کوچک بالگرد و اشیای شخصی افراد از جمله کفش، کارت شناسایی، لباس و. . . توسط شناورهای سپاه کشف شد و به شناور فراساحل ۲ تحویل شد.

\n\n

وی گفت: اکیپ‌های سازمان هواپیمایی کشور نیز به سرپرستی مشاور وزیر راه امروز وارد جزیره خارگ شدند و نشستی را با مسئولان شرکت‌های نفتی و بخشدار جزیره خارگ برگزار کردند و موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

\n\n

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ اضافه کرد: قطعات جمع‌آوری شده توسط شناور فراساحل ۲ به منطقه ارسال و به حراست منطقه تحویل شد که مورد بازدید کارشناسان سازمان هواپیمائی کشوری قرار گرفت.

\n\n

وی ادامه داد: یک فروند کشتی تخصصی و تجسس با دستگاه‌های مورد نیاز به منطقه فراخوانده شده است که از تاریخ ۲۵ تیرماه وارد منطقه شده و عملیات جستجو را ادامه می‌دهند.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر