سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۵۶۳
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: شهردار بوشهر گفت: با توجه یه اینکه بافت تاریخی به عنوان برند توسعه گردشگری در این بندر مطرح است در این ارتباط در یکسال اخیر ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی این بافت اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، حسین حیدری روز دوشنبه در حاشیه همایش ستاد بازآفرینی شهری استان بوشهر به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بافت تاریخی بوشهر میزبان بسیاری از آیین‌ها و اماکن تاریخی این بندر است و از نظر توریستی جایگاه ویژه‌ای دارد.

شهردار بوشهر ادامه داد: در این ارتباط این شهرداری با رویکرد احیا این بافت و اسکان مردم در آن، بهسازی این محدوده شهری را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: تازگی پروژه پیاده راه میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به آن در قالب طرح بهسازی این بافت آماده اجرا شده است که با دریافت اعتبار در سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

حیدری گفت: جداره کشی، روشنایی و درختکاری معابر بافت تاریخی پس از پایان یافتن سنگ فرش این گذرها آغاز می‌شود.

وی در باره محلات جنوب بوشهر اظهار کرد: احداث گذر سرتل به تنگک از شاخص‌ترین بازآفرینی شهری جنوب بوشهر است که نقش موثری در پدافند غیرعامل دارد.

شهردار بوشهر ادامه داد: بیشتر پیاده‌روهای این بندر با توجه به وضعیت آب و هوایی و آسیب‌های ناشی از کاشت درخت کنوکارپوس نیازمند بهسازی است و اولویت‌ها در این زمینه مشخص شده و از سال آینده اجرایی می‌شود.

حیدری گفت: در این راستا جایگزینی درختان کنوکارپوس با گونه‌های بومی در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر