چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  موضوع اعلام نرخ معادن شن و ماسه در استان بوشهر در یکی دو ماه گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است و در چند روز گذشته نیز مراجع قیمت‌گذاری متعددی برای مواد معدنی شن و ماسه پیدا شده است.
کد خبر: ۱۳۰۸۱
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲

فکرشهر:  موضوع اعلام نرخ معادن شن و ماسه در استان بوشهر در یکی دو ماه گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است و در چند روز گذشته نیز مراجع قیمت‌گذاری متعددی برای مواد معدنی شن و ماسه پیدا شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از تابناک، ماجرا از این قرار است که از ابتدای امسال، بر اساس روال هر سال انجمن معادن و صنایع معدنی درخواست افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به‌خصوص شن و ماسه کرده بود اما از آنجاکه افزایش قیمت درخواستی آنها بیشتر از تورم و رویه‌های همیشگی بوده است، مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونت عمرانی استانداری اجازه افزایش قیمت به نرخ‌های مورد انتظار معدن‌کاران را نداده است.

\n\n

البته ماجرا به همین‌جا ختم نشد و با پیگیری انجمن معادن و صنایع معدنی استان جلسات متعددی با سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت و استانداری برگزار شد.

\n\n

قیمت‌هایی که به گفته مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت، حاکی از افزایش 35 درصدی قیمت شن و ماسه و به گفته معاون عمرانی استانداری، بیانگر رشد 42 درصدی این مصالح ساختمانی بود.

\n\n

با این‌حال، این پایان ماجرا نبود و دو روز پیش ( روز شنبه) معاون عمرانی استانداری بوشهر جلسه‌ای را با حضور مدیران معدنی‌ و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استانداری و بدون حضور هیچ نماینده‌ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار کرد و در آن اعلام کرد که به هیچ‌وجه قیمت‌های جدید را قبول ندارد و اجازه افزایش قیمت 42 درصدی مصالح ساختمانی را نخواهد داد. چراکه سیدمحمدحسن باستی اعتقاد دارد این افزایش قیمت، موجب کاهش قدرت خرید مردم و پیمانکاران خواهد شد.

\n\n

وی همچنین می‌گوید: در شرایط موجود بازار مصالح ساختمانی، پروژه‌های عمرانی استان، ضرر خواهند کرد و به عنوان مسوول این پروژه‌ها، اجازه نمی‌دهم به‌دلیل چنین افزایش قیمتی، پروژه‌ها متوقف شوند و از هر راه ممکن، تامین مصالح پروژه‌ها با قیمت مناسب‌تر را هموار خواهم کرد.

\n\n

هم اکنون بر اساس ابلاغیه انجمن معادن و صنایع معدنی استان، قیمت هر تن ماسه شسته از هشت هزار تومان سال 93 به 11 هزار و پانصد تومان و هرتن ماسه شکسته از هشت هزار تومان به 9 هزار و 50 تومان افزایش یافته است. که به اعتقاد معدن‌کاران، این نرخ‌ها بر اساس آنالیز قیمتی انجمن می تواند 15 هزار تومان باشد. البته مسوولان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت می‌گویند آنالیز ارائه شده توان توجیه افزایش قیمت‌ها را ندارد و آنرا تا 8 هزار تومان نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، نرخ‌های تصویب شده در جلسه روز یکشنبه برای ماسه شسته و شکسته به ترتیب 9 هزار و 600 تومان و هشت هزار و 300 تومان اعلام شده است.

\n\n

حواشی تعیین قیمت جدید مصالح وارد فاز جدیدی شده است.

\n\n

رضا مقدس رئیس انجمن معادن و صنایع معدنی خبر داد که باستی معاون عمرانی استانداری بوشهر در تماس تلفنی با وی معدن کاران را به تحریم خرید کالاهایشان کرده است. محمد حسن باستی به مقدس گفته است: اگر به توافقات جلسه روز شنبه معدن کاران و پیمانکاران با وی پایبند نباشند او اجازه خرید مواد معدنی شن و ماسه آنها را به پیمانکاران استانداری نخواهد داد. همچنین در این تماس تلفنی معاون استاندار خطاب به رئیس انجمن معادن و صنایع معدنی گفته است: در منازعات آینده نیز به طرفداری از معدن کاران اقدامی نخواهد کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر