سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۱۰
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با همراهی موسسات و تشکل‌های فرهنگی و قرآنی، برنامه‌های آموزش قرآن در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های متنوع آموزش قرآن از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر و با همکاری مؤسسه‌های فعال برگزار شده است.

وی افزود: یک کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین در دوراهک شهرستان دیر و ۲ کارگاه در بندر دلوار شهرستان تنگستان با هدف آموزش شیوه‌های رفتاری، ترغیبی و تشویقی با کودکان، استفاده از بازی‌های فکری و حرکتی، روانشناسی آنها و تغییر سبک زندگی بر مبنای مثل‌های قرآنی و احادیث اهل‌بیت (ع) برگزار شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف ادغام اتحادیه‌های قرآنی در سطح کشور این بود که فعالیت‌ها تربیتی و آموزشی مؤسسه‌محور و هم‌افزا شود، افزود: یک کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین و ۴۰ مادر گناوه‌ای برگزار شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی و برنامه‌ریزی تیم آموزشی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر، پنجمین کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین ویژه ارتباط با فرزندان در شهرستان دشتی و ششمین کارگاه نیز در شهرستان کنگان با تدریس دکتر رضا نجفی، حافظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

افروغ ادامه داد: تا کنون تعداد هشت کلاس آموزشی ارتقای قاریان و حافظان به صورت مجازی و حضوری در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا با تدریس استاد محمدرضا پورزرگری و استاد سعید رحمانی برای افتخارآفرینان جامعه قرآنی استان بوشهر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار جلسه آموزشی کلاس تخصصی صوت و لحن (قرائت سطح ۷ قرآن) با تدریس استاد محسن یاراحمدی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن ویژه سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور ۳۰ نفر از برگزیدگان و ممتازان جامعه قرآنی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مراحل فراخوان آزمون مسابقه کتبی تفسیر سوره یاسین در شهرستان‌های استان بوشهر در حال ثبت‌نام از علاقمندان به صورت حضوری و به شیوه فرم برخط است.

طلوع محفل قرآنی به یاد شهدای جهاد و حماسه

وی از برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد گرامیداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش خبر داد و گفت: محافل قرآنی و مجالس روضه‌خوانی همزمان با سالروز شهدای جبهه مقاومت اسلامی در محل اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر و مرکز افق «شهدای قرآنی مناء» امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم (ع) روستای میراحمد بخش عالی‌حسینی شهرستان تنگستان برگزار می‌شود.

افروغ با بیان اینکه از ۱۱۵ نفر از راه‌یافتگان پایین و بالای ۱۸ سال به مرحله پایانی مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) تجلیل و معرفی شد، اظهار کرد: محمد شادور از بوشهر در رشته حفظ ۱۰ جز به مقام چهارم کشوری در بین افراد بالای ۱۸ سال را حائز شد و آقایان علی آیاتی از تهران، احمد برزگر از تهران، مهدی آشورماهانی از کرمان و سیدپویا پروانه از گیلان به ترتیب مقام اول، دوم، سوم و پنجم را در این رشته قرآنی کسب کردند.

کارگاه‌های «دین فطری» ویژه کارکنان دولت

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: نخستین دوره از سلسله کارگاه‌های «دین فطری» ویژه کارکنان دولت و خانواده‌های ایشان، به همراه امتیازات ویژه به مدت پنج روز، در سالن اجتماعات ادارات کل برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر