پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر رودخانه‌ها و سواحل بوشهر:
کد خبر: ۱۳۱۲۲۳
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: به منظور مدیریت سیلاب‌های زمستانه، در سال جاری بیش ۴۰ مورد آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، حسین آذرپرا سه‌شنبه ۱۳ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و نداشتن دست اندازی به آن‌ها موجب کاهش آسیب‌های احتمالی در هنگام وقوع سیلاب می‌شود. از این رو ضروری است تا نهادهای متولی حوزه‌های شهری و روستایی و همچنین شهروندان، حریم و بستر مجاری آبی را رعایت کرده و ازتخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها که موجب تنگ یا مسدود شدن آبراهه‌ها می‌گردد پرهیز نمایند.

وی عنوان کرد: پایش و نظارت بر رودخانه‌های استان به صورت مستمر در دستورکار این شرکت قرار دارد و اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب از طریق احداث سازه‌های آبی و همچنین کنترل تخلفات رودخانه‌ای و آزادسازی اراضی تصرف شده بخشی از این اقدامات است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را یکی از عوامل تشدید کننده سیلاب نامید و گفت: ساخت و ساز در این محدوده‌ها باعث اشغال و انسداد بخشی از بستر رودخانه می‌گردد و بخش باقی مانده از بستر توانایی عبور سیلاب را از دست داده و موجب پس زدگی آب و وقوع سیلاب می‌شود.

آذرپرا با اشاره به مساحت اراضی حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۰ مورد آزادسازی به مساحت ۵۵ هزار مترمربع انجام شده است. به منظور آبگذری بهتر و بهبود هدایت سیلاب، حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان بوشهر انجام شده و نقاط حادثه خیر در مناطق شهری و روستایی نیز جهت لایروبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده است.

وی گفت: امسال سه هزار و ۹۸۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر در سامانه کاداستر ثبت شده است و برای اولین بار، سند مالکیت بستر در اولین بازه از رودخانه دالکی صادر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر