سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو یک بیماری حاد تب دار وخونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه ویا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام وانسان آلوده منتقل می شود .\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو ویروسی است  که از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار ، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصابها وسلافها ) سبب ایجاد همه گیریهای ناگهانی می گردد .
کد خبر: ۱۳۱۳۶
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو یک بیماری حاد تب دار وخونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه ویا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام وانسان آلوده منتقل می شود .

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو ویروسی است  که از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار ، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصابها وسلافها ) سبب ایجاد همه گیریهای ناگهانی می گردد .

\n\n

شیوع بیماری در بین پرسنل نظامی ، کارکنان بیمارستانها ، کشاورزان و اشخاصی که با دام سرو کار دارند مشاهده می گردد ،بیماری بوسیله خرگوش صحرایی ، جوجه تیغی ، گوسفند و گاو به نقاط مختلف توسعه می یابد .

\n\n

علائم بالینی شامل : سردرد شدید ، تب و لرز ، درد عضلانی ، گیجی ، درد و سفتی گردن ، درد چشم ، ترس از نور می گردد و خونریزی در مخاطها و زیر جلدی در پوست در قسمت بالای بدن ودر طول خط زیر بغلی دیده می شود.

\n\n

راه های پیشگیری :

\n\n

1-سمپاشی منازل واصطبل ها جهت کاهش کنه ها

\n\n

2-از خریدگوشتهای بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز ) خودداری کنید .

\n\n

3-مصرف مواد ضد عفونی جهت گندزدایی توالت ، محیط آلوده به خون وترشحات بیمار

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر