چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۹۱۶
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: جشنواره بین‌المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر به دنبال کمک به رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارهای مربوط به خرما در کشور و بویژه استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی باستین شامگاه سه‌شنبه‌ در چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار کرد: کمک به ایجاد فرصت های شغلی جدید، جذب سرمایه‌گذاران در زنجیره تولید خرما (از کشت تا صادرات)، معرفی محصولات نوآوری شده و برندسازی از دیگر هدف‌های برپایی چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر است.

وی بیان کرد: افزایش سلامت و تامین امنیت غذایی برابر استانداردهای جهانی، تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی در حوزه خرما بین بخش خصوصی، فضاسازی برای ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خرما از دیگر چشم اندازهای تعریف شده برای نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر به شمار می رود.

باستین ادامه داد: کمک به افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی ارگانیک، یافتن بازارهای جدید و ارتقاء استانداردهای موجود در بسته بندی خرما مطابق با بازارهای هدف و مقصدهای صادراتی از رویکردهای اصلی استان بوشهر در حوزه خرما قلمداد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: یکی از مهم ترین مباحث جشنواره بین المللی خرما در بوشهر بررسی چالش ها و مشکلات حوزه خرما همراه با ارائه راهکارهای مناسب است.

وی ادامه داد: امید است این نمایشگاه همچنین منجر به انعقاد قراردادهایی ارزشمند برای تولیدکنندگان خرما و رونق اقتصادی بیش از پیش اقتصاد این محصول شود.

باستین اظهار کرد: در این راستا با برگزاری میز ملی و همچنین همایش خرما با حضور مقام‌های کشوری و استانی برای گره گشایی از موانع فروی روی صنعت خرما تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: ارائه بسته‌های پیشنهادی برای حمایت دولت از حوزه خرما با تدوین بسته‌هایی در قانون بودجه و لایحه برنامه هفتم توسعه از رویکردهای راهبردی جشنواره بین المللی خرما در استان بوشهر است.

باستین عنوان کرد: افزایش بهره وری تولید در واحد سطح با مکانیزاسیون و حفظ بازارهای موجود همراه با یافتن بازارهای جدید برای افزایش صادرات باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر