پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۹۷۹
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: در جذب اعتبارت سفر رئیس جمهور به استانها، بوشهر با جذب ۴۳ درصد اعتبار مصوبات، جزء شش استان برتر کشور است.

به گزارش فکرشهر، محسن پاپری زارعی چهارشنبه ۲۸ دی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهرماه سال گذشته با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ تفاهمنامه با اعتبار حدود ۴۹۰۰ میلیاردتومان تصویب شد؛ از این رقم ۲۷۸۸ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ و ۲۱۶۲ میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: از ۲۷۸۸ میلیاردتومان اعتبارات سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸۱ میلیارد تومان آن معادل ۴۵.۹ درصد و از ۲۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار سال ۱۴۰۱ حدود ۷۹۳ میلیارد تومان آن (در ۹ ماهه اول سال جاری) معادل ۳۶.۶۷ درصد جذب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر تشریح کرد: از ۲۷۸۸ میلیارد اعتبار تخصیص یافته در سال ۱۴۰۰ به این استان، تعهد جذب ۱۱۳۴ میلیارد تومان بر عهده این سازمان بوده که موفق شدیم ۹۳۵ میلیارد تومان معادل (۸۲.۵ درصد) را جذب کنیم. همچنین در سال ۱۴۰۱ این سازمان از مجموعه مصوبات که ۲۱۶۲ میلیارد تومان بود، موظف به جذب ۱۳۴۲ میلیارد تومان بوده که تاکنون موفق به جذب ۶۹۲ میلیارد یعنی حدود ۸۰ درصد شده است.

پاپری زارعی با اشاره به تعهد وزارتخانه‌ها یادآور شد: ۱۶۵۴ میلیارد تومان تعهد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای جذب در سال ۱۴۰۰ بود که ۳۴۵ میلیارد تومان آن یعنی معادل ۲۱ تحقق یافت و در سال ۱۴۰۱، تعهد وزارتخانه‌ها ۸۲۰ میلیارد تومان تعهد وزارتخانه‌ها بوده که ۱۲.۳ درصد آن تحقق یافته که در مجموع میانگین آن حدود ۱۷ درصد می‌شود.

به گفته وی، میانگین کلی اعتبارات جذب شده از تعهدات سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر، چه آن‌ها که بر عهده وزارتخانه‌ها و چه آن‌هایی که بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوده، ۳۴ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یادآور شد: ۲ ماه پیش برای آنکه به عنوان تنها استانی که بدون سفر دوم رئیس جمهور می‌خواست متمم سفر بگیرد، پیگیری‌هایی را انجام دادیم و موفق شدیم ۲۸۸۰ میلیارد تومان برای ۱۱ پروژه اساسی و زیرساختی استان بوشهر از جمله جاده دالکی-کنارتخته، سد دهرود، خط انتقال سد خائیز، جاده گوره-گچساران و تعدادی پروژه دیگر که وزارتخانه‌ها در تامین اعتبار آن‌ها ناتوان بودند، مصوبه بگیریم.

پاپری زارعی اضافه کرد: مصوبات متمم سفر رئیس جمهور برای استان بوشهر حدود ۲ ماه پیش ابلاغ شده و تعهدات آن برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است، از این رو جذب این اعتبار زمان‌بر است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات الحاقی به مصوبه‌های سفر استانی دولت، ۱۲۰۰ میلیارد دلار نیز بابت تکمیل راه آهن بوشهر از محل تهاتر نفت و ۶۳۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی تصویب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در خصوص آمار ۲۵ درصدی ارائه شده از سوی مدیران استان بوشهر در خصوص میزان جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر گفت: دلیل اینکه به جای جذب ۴۳ درصد اعتبارات سفر، از رقم ۲۵ درصد سخن به میان آمده آن است که الحاق ۲۸۸۶ میلیاردتومان از محل متمم سفر اول به استان بوشهر که به تازگی مصوب شده است، در سرجمع آمار کلی میزان اعتبارات سفر دولت به استان در نظر گرفته شده است.

پاپری زارعی با بیان اینکه مجموع مصوبات سفر اول رئیس جمهور و متمم بعد از آن حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است، افزود: در جذب اعتبارت سفر رئیس جمهور به استانها، بوشهر با جذب ۴۳ درصد اعتبار مصوبات جزء شش استان برتر کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر