چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دپارتمان داوری هیات فوتبال استان بوشهر شرایط مورد نیاز برای انتخاب و معرفی داوران این استان به فدراسیون فوتبال برای قضاوت در لیگ فوتبال آزادگان را اعلام کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور انتخاب داوران استان بوشهر به فدراسیون فوتبال برای قضاوت مسابقات لیگ آزادگان و همچنین شرکت کلاس پیش فصل، کمیته داوران هیات فوتبال این استان فرایند انتخاب داوران واجد شرایط را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۹
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: رییس دپارتمان داوری هیات فوتبال استان بوشهر شرایط مورد نیاز برای انتخاب و معرفی داوران این استان به فدراسیون فوتبال برای قضاوت در لیگ فوتبال آزادگان را اعلام کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور انتخاب داوران استان بوشهر به فدراسیون فوتبال برای قضاوت مسابقات لیگ آزادگان و همچنین شرکت کلاس پیش فصل، کمیته داوران هیات فوتبال این استان فرایند انتخاب داوران واجد شرایط را آغاز کرده است.

\n\n

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیته داوران هیات فوتبال استان بوشهر، از داوران دارای درجه بین المللی، ملی و درجه یک دعوت شده تا در تست های بدنی و آزمون کتبی شرکت کنند.

\n\n

سعیدی افزود: تست نهایی روز جمعه دوم مرداد ماه در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برگزار می شود.

\n\n

رییس دپارتمان داوری هیات فوتبال استان بوشهر تاکید کرد: برای داورانی که تاکنون برای قضاوت مسابقات کشور معرفی نشده اند حداکثر سن 35 سال لحاظ شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه درجه های داوری بین المللی، ملی، و درجه یک به ترتیب 50، 40 و 30 امتیاز دارد، افزود: سابقه قضاوت در لیگ های یک، دو، سه و لیگ رده های پایه فوتبال کشور نیز به ترتیب 40، 35، 30 و 10 امتیاز برای داوران دارد.

\n\n

سعیدی عنوان کرد: مدرک های دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی نیز هر کدام به ترتیب 30، 25، 20 و 15 امتیاز برای داوران به دنبال دارد. 

\n\n

وی بیان کرد: همکاری با کمیته داوران 15 امتیاز (عالی 15 امتیاز، خوب 10 امتیاز، متوسط پنج امتیاز) و موفقیت در آزمون کتبی نیز 20 امتیاز برای داوران به همراه دارد.

\n\n

سعیدی اظهار کرد: سن داوران 10 امتیاز برای آنها دارد به این ترتیب که داوران با 25 سال سن 10 امتیاز می گیرند و برای داوران بالاتر از 25 سال به ازا هر سال یک امتیاز از 10 امتیاز یاد شده کسر می شود.

\n\n

وی همچنین با اشاره به 10 امتیاز بودن تست بدنی اضافه کرد: موفقیت در تست اول و دوم تربیت بدنی به ترتیب سه و هفت امتیاز برای داوران به همراه دارد.

\n\n

سعیدی گفت: در استان بوشهر 200 نفر کارت داوری دارند که از این شمار 100 نفر بازی ها را داوری می کنند .

\n\n

وی افزود: از این شمار یک نفر داور بین المللی ، 25 داور ملی و مابقی نیز در سایر سطوح قضاوت بازی ها را برعهده دارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر