چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از مصرف 125 میلیون مترمکعب آب در نخیلات آبپخش خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در بازدید از نخیلات آبپخش اظهار داشت: توجه به آب کشاورزی در استان و تامکین به موقع آب کشاورزان به ویژه نخیلات مورد تاکید است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.\n\nوی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کاهش منابع و ذخایر زیرزمینی شاهد مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان و نخلداران بوده‌ایم و مدیریت آبیاری استان به دنبال ارائه راهکارهای لازم برای تامین به‌موقع آب و رضایتمندی جامعه هدف بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۱۳
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از مصرف 125 میلیون مترمکعب آب در نخیلات آبپخش خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در بازدید از نخیلات آبپخش اظهار داشت: توجه به آب کشاورزی در استان و تامکین به موقع آب کشاورزان به ویژه نخیلات مورد تاکید است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

\n\n

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کاهش منابع و ذخایر زیرزمینی شاهد مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان و نخلداران بوده‌ایم و مدیریت آبیاری استان به دنبال ارائه راهکارهای لازم برای تامین به‌موقع آب و رضایتمندی جامعه هدف بوده است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه 20 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی هستند خاطر نشان کرد: از همه توان موجود برای بهبود وضعیت آبیاری این اراضی بهره برده‌ایم.

\n\n

رجایی تصریح کرد: نخیلات استان که بالغ بر شش میلیون اصله نخل را شامل می‌شوند سالانه حدود 315 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی و رودخانه‌های استان برداشت می‌کنند. که رقم بسیار زیادی است.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی از مصرف 125 میلیون مترمکعب آب در نخیلات آبپخش خبر داد و افزود: آبپخش بیش از 6 هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده و سالانه بالغ بر 125 میلیون متر مکعب آب در این شبکه صرف می‌شود.

\n\n

رجایی بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، متوسط آب مصرفی هر هکتار حدود 19 هزار و 200متر مکعب است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 50 درصد بیشتر از هیدرومدول‌های تعیین شده و روش متعارف تامین آب باغات سایر نقاط استان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر