جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۳۲۰۲
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر این استان با کمبود ۱۲۰ نیروی مشاوره به خصوص در بخش مردان روبرو است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، زینب غلام‌پور روز یکشنبه در تور خبری بازدید از مرکز تخصصی مشاوره و روانشناختی مسیر زندگی به مناسبت هفته تربیت اسلامی افزود: جمعیت دانش آموزی استان بوشهر ۲۶۰ هزار نفر است که برای این شمار ۱۸۰ مشاور در مدرسه‌های استان در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی مشاور و برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به همه دانش‌آموزان، طرح جهادگران آرامش با مشارکت مشاوران و با اولویت مدارس روستایی و حاشیه شهرها که فاقد مشاور هستند، در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به دانش‌آموزان و اولیای آنان تعریف شده و گوش شنوایی برای دردل‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف است.

به گفته غلام‌پور خط ۱۵۷۰ به عنوان تلفن اورژانس اجتماعی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها و یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد، موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: خط ۱۵۷۰ از ساعت ۸ تا ۱۴ و بعد از ظهر نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در تمامی طول سال به شکل رایگان خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان می‌دهد.

غلام‌پور اظهار کرد: کلینیک مرکز مشاوره اداره کل در بخش‌های مختلف نظیر خانواده، زوج‌درمانی، گفتاردرمانی، اختلالات خاص یادگیری، مشاوره قبل و بعد ازدواج جوانان و برنامه درسی ارائه خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز مشاوره در سراسر استان بوشهر گفت: کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق مراکز مشاوره ماهانه پاسخگوی ۷۰ تا ۱۰۰ تماس تلفنی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر