سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ تاملی بر وعده ی موسوی نژاد در مورد پتروشیمی دشتستان؛
فکرشهر: خبر کوتاهی بود؛ خبری که در عین کوتاهی، سابقه ای طولانی داشت. از روزی که احمدی نژاد در سفر استانی سال 85 اش به بوشهر ...
کد خبر: ۱۳۳۵۰
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: خبر کوتاهی بود؛ خبری که در عین کوتاهی، سابقه ای طولانی داشت.

\n\n

از روزی که احمدی نژاد در سفر استانی سال 85 اش به بوشهر وعده ی احداث پتروشیمی دشتستان را مصوب کرد!! تا اول تیرماه 94 که موسوی نژاد وعده داد آن را در سه هفته ی آینده ـ تا آخر ماه رمضان سال 94 ـ کلنگ زنی می کند، خبرهای بسیاری پیرامون این طرح در رسانه های استانی و کشوری ثبت شده بود ولی زمان دقیق کلنگ زنی برای طرحی که هنوز جانمایی نشده و ده ها مشکل حل نشده ی دیگر هم در کنار و درون خود دارد، امری غیر قابل قبول می باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، از همان لحظه ای که خبر نماینده ی دشتستان در مجلس، اول تیرماه که همزمان بود با پنجم ماه رمضان، منتشر شد که « پتروشیمی دشتستان تا پایان ماه رمضان کلنگ زنی می شود!» قصد داشتم غیر قابل قبول بودن این خبر را بیان کنم ولی برای متهم نشدن به تشویش اذهان عمومی از بیانش در آن زمان خاص، خود داری کردم؛ ـ حالا با گذشت بیش از یک ماه از آن چه گفته شده بود و اطمینان از عدم وقوع معجزه در این زمان کوتاه، می توان با اطمینان خاطر پیرامون این مساله اظهار نظر کرد. ـ هر چند سید مهدی موسوی نژاد بعد از این خلف وعده ی بزرگ نیز پا پس نکشید و کلنگ زنی قریب الوقوع پتروشیمی دشتستان را وعده داد!!

\n\n

 البته، نخستین بار نبود که این آرزوی دیرینه ی جوانان سال های قبل و کنونی دشتستان، دستمایه ی تبلیغات توخالی اشخاص مختلف قرار می گرفت ولی تعیین زمان، آن هم مدتی سه هفته ای برای چنین طرح مساله داری و تکرار آن به شکلی دیگر، چیزی فراتر از تبلیغات است.

\n\n

آن چه که مشخص است، پتروشیمی دشتستان از 9 سال پیش تاکنون در حد حرف و وعده باقی مانده؛ فقط هر چند وقت یکبار و برای امور تبلیغاتی، مسئول یا نماینده ای کلنگ زنی و افتتاح و تامین خوراکش در آینده ای نه چندان دور را در بوق و کرنا می کند تا شاید مقبولیت بیشتری یافته و یا سبد آرایش را سنگین تر کند.

\n\n

شاهد مدعا هزاران وعده و قول و خبری است که در این سال ها در نشریات مکتوب و مجازی استان و کشور درج شده و تنها به یک جستجوی ساده نیازمند است؛ به طوری که ده ها نمونه ی آن تنها در «فکرشهر» (اینجا) درج شده است.

\n\n

البته این وعده ها پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید نیز ادامه یافت و در رقابت تنگاتنگ نماینده ی دشتستان با دولت یازدهم، این وعده های نمود بیشتری یافت و هر کدام به شکلی سعی نمودند این اتفاق بزرگ را به نام خود ثبت نمایند و به دادن انواع و اقسام قول های دور و نزدیک نیز اقدام نمودند؛ اما این بار زمان کلنگ زنی نیز در خبر آمده بود! 

\n\n

همانطور که در سطور بالا نیز گفته شد، خبر کلنگ زنی پتروشیمی در پایان ماه مبارک رمضان 94، خبری غیر قابل باور بود، چرا که طبق اخبار و منابع موثق، این طرح نه تنها هنوز جانمایی نشده، بلکه مشکلات فراوانی نیز برای حل کردن با خود همراه دارد؛ از جمله مباحث مربوط به اشتراکی بودن پتروشیمی دشتستان با گناوه، نداشتن منابع تامین خوراک، نبودن سرمایه گذار، خبرهای مربوط به انواع و اقسام سرمایه گذاران در این بخش و مباحث مربوط به فاینانس چینی و صندوق بازنشستگی وزارت نفت و ...؛ و از همه مهم تر، مسائل زیست محیطی و ارزیابی های مربوط به آن که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بهای بیشتری یافته است.

\n\n

البته نماینده ی دشتستان در سال های پس از ورودش به مجلس تا کنون، بارها از پیگیری هایش برای پتروشیمی خبر داده و حتی به چین هم رفته و دولت تدبیر و امید نیز همواره در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این باره قول های مساعد داده و هر کدام جداگانه قول های یکدیگر را تایید کرده اند، ولی آن چه مسلم است این طرح قرار نیست به این زودی ها کلنگ زنی شود و اعلام زمان کلنگ زنی برای طرحی که حتی جانمایی نیز نشده است، چیزی جز یک فریب عمومی و بازی با احساسات مردم منطقه و به خصوص جوانان دشتستان نیست.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر