چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: رشته مقرنس کاری یکی از عناصر مهم تزیینی درمعماری بناهای تاریخی است که در شهر بوشهر احیا می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، علی ذاکری افزود: فعال کردن هنرمندان در رشته ها و شاخه های هنرمعماری که به فراموشی سپرده شده اند از اولویت های ماست زیرا با احیای این زیبایی های تاریخی می توان نام این هنرمندان را نیز همیشه زنده نگه داشت.
کد خبر: ۱۳۳۵۵
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۵

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: رشته مقرنس کاری یکی از عناصر مهم تزیینی درمعماری بناهای تاریخی است که در شهر بوشهر احیا می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، علی ذاکری افزود: فعال کردن هنرمندان در رشته ها و شاخه های هنرمعماری که به فراموشی سپرده شده اند از اولویت های ماست زیرا با احیای این زیبایی های تاریخی می توان نام این هنرمندان را نیز همیشه زنده نگه داشت.

\n\n

وی اضافه کرد: برخی از بناهای قدیمی استان بوشهر بویژه مساجد تاریخی از جمله مسجد شهر بردستان که درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است دارای مقرنس کاری های بسیار زیبایی است که علاوه بر چشم نوازی توانسته زیبایی این گنبد تاریخی را افزایش دهد.

\n\n

ذاکری ادامه داد: اما این بخش هنری از مسجد در طول زمان و در اثر فرسایش زیست محیطی تخریب شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

\n\n

وی یادآور شد: مقرنس کاری یکی از عناصر مهم تزیینات معماری است که در زیبا ساختن بناهای ایرانی بویژه مساجد و مقبره ها استفاده می شود.

\n\n

ذاکری گفت: این مقرنس ها را می توان از جمله وسایل موثر ساخت گنبدها دانست که بعدها محتوای نظری اولیه را از دست داده و بیشتر برای تزیین استفاده شده اند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر