جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۱۹۳
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۴۰ نفر از زندانیان این استان به جای اینکه پشت دیوارهای بلند زندان باشند از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سید محتشم حسینی  سه‌شنبه ۲۲ فروردین در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده از پابند الکترونیکی است، پارسال در این حوزه رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی کاهش جرائم کیفری، جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی به زندانیان و خانواده آنان، ادامه اشتغال و جلوگیری از فروپاشی خانواده را از مزایای پابند الکترونیکی دانست و گفت: این روش مجازات برای جرائم سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۲۰۰ نفر از خانواده زندانیان استان بوشهر مورد حمایت قرار گرفتند

حسینی با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده زندانیان گفت: انجمن حمایت زندانیان که با هدف کمک به زندانیان و خانواده آنان تشکیل شده است؛ اقدامات این انجمن در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌تر رشد چشمگیری داشت، به‌طوری حدود هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده زندانیان استان بوشهر را تحت حمایت خود قرار داد.

این مقام مسئول، پرداخت مستمری ماهیانه، توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، تهیه کمک لوازم آموزشی و کمک هزینه درمان و ودیعه مسکن را از جمله اقدامات ارزشمند انجمن حمایت از زندانیان دانست و بیان کرد: پارسال به سه هزار و ۹۸ نفر از زندانیان خدمات نقدی و غیرنقدی اعطا شد.

به گفته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر، حرفه‌آموزی به آن دسته از زندانیان که هیچ مهادتی ندارند از جمله برنامه‌های این سازمان است که در این راستا سال گذشته با انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف، زندانیان استان آموزش و ۹۵۰ گواهی اشتغال صادر شد.

حسینی با اشاره به اینکه پارسال ۹۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول عف رهبری شدند، اظهار کرد: بر این اساس زندانیانی که مورد لطف پدرانه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و آزاد شدند در سابقه کیفری آن‌ها ثبت نمی‌شود.

آزادی ۱۱۹ زندانی جرائم غیرعمد مالی در سال ۱۴۰۱

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۱۱۹ زندانی جرائم غیرعمد مالی با مبلغ بدهی ۹۰ میلیارد تومان با پرداخت ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و وام با مشارکت ستاد دیه و همچنین همیاری مردمان فهیم، خیر و نیک‌اندیش استان بوشهر آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز سبب شد جشن‌های گلریزان در استان بوشهر از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۱ آغاز شود و تاکنون ۶۰ نفر از زندانیان جرائم عمد استان در قالب این جشن‌ها آزاد شده‌اند؛ در این راستا شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس ۱۰۰ میلیارد ریال و خیرین ۱۸۰ میلیارد ریال کمک کردند.

حسینی با اشاره به آزادی سه محکوم به قصای در نخستین ماه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ها، مراجع قضایی، معتمدین، خیرین و گذشت شاکیان سال گذشته ۲۱ نفراز محکومان به قصاص در این استان از چوبه‌دار رهایی یافتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر