جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همزمان با روز خبرنگار؛
فکرشهر: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه برخی از مطالبات مقام معظم رهبری روی زمین‌ مانده است، گفت: نباید کسی به خود اجازه دهد قشری از جامعه مثل روستاییان را تحقیر کند، لذا وظیفه...
کد خبر: ۱۳۶۵۸
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه برخی از مطالبات مقام معظم رهبری روی زمین‌ مانده است، گفت: نباید کسی به خود اجازه دهد قشری از جامعه مثل روستاییان را تحقیر کند، لذا وظیفه رسانه‌هاست در این زمینه نقد منطقی کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید محمد حسینی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه بوشهر برگزار شده بود، اظهار داشت: اخیراً برخی افراد از حق‌الناس سخن می‌گویند که فرمایش مقام معظم رهبری نیز هست، اما آیا مقام معظم رهبری همین یک فرمایش را دارند؟

\n\n

وی بیان کرد: در سال 88 رأی مردم حق‌الناس نبود، هر جا مردم اقبال نشان دادند حق‌الناس نبود، اگر قشری از جامعه مثل روستاییان را تحقیر کنیم وظیفه رسانه‌هاست برای تبیین موضوع وارد عمل شوند تا هر کس به خودش اجازه ندهد چنین مباحثی را مطرح کند.

\n\n

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با برنامه جامع مشترک هسته‌ای (برجام) تصریح کرد: نکته‌ای که مورد بحث است این است که ترجمه دقیقی از برجام وجود ندارد و این از موضوعاتی است که رسانه‌ها باید آن را مطالبه کنند، تا نخبگان جامعه نیز جزئیات مذاکرات و ترجمه دقیق متن را بدانند ضمن اینکه برچسب‌های گوناگون به کسانی که از برجام انتقاد می‌کنند کار صحیحی نیست.

\n\n

حسینی اضافه کرد: برخی مطالبات مقام معظم رهبری همچنان روی زمین‌مانده است، مثلاً نقشه مهندسی فرهنگی در سال 91 به تصویب نهایی رسید و 13 راهبرد کلان در این طرح تصویب شد اما آیا این راهبردها عملی شده است؟

\n\n

وی گفت: برخی گروه‌های سیاسی باید مرز خود را با سیاسیون، خبرنگاران، نماینده مجلس که خارج‌نشین و وزیر سابقی که لندن‌نشین شده است، مشخص کنند و بدانند مردم ایران همواره بر عهد و پیمان خود بوده و هستند.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاوه بر تلاش خبرنگاران رسانه‌های متعهد و ارزشی در داخل کشور، بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان نیز در جبهه حق و مقاومت تلاش می‌کنند، خبرنگارانی هستند که در عراق، یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان در حال فعالیت رسانه‌ای هستند.

\n\n

وی بیان کرد: برخی نیز تصور نکنند که باوجود توافق اخیر هسته‌ای، دست از آرمان‌های خود برمی‌داریم، خیر این‌طور نیست، خصومتی که دشمنان داشته‌اند هنوز هم دارند و همچنان رجزخوانی و تهدید می‌کنند.

\n\n

حسینی اضافه کرد: اوباما هنوز هم می‌گوید «ایران رژیم دین‌سالار و بی‌رحم و حامی تروریسم است و پس از 15 سال شرایط برای اقدام نظامی علیه ایران مناسب‌تر است».

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هرچند بودجه نظامی آمریکا 600 میلیارد دلار و بودجه نظامی ایران 15 میلیارد دلار است اما ما فقط با ابزار نظامی از کشور، آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع نمی‌کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: انگلیس عنوان کرده ایران حامی تروریسم و کشوری سرکش است، لذا طیف‌های مختلف سیاسی داخل کشور باید در مورد این مسائل مطرح‌شده موضع بگیرند و تبری بجویند از اینکه بیگانگان از آنان حمایت می‌کنند، اگر اختلاف سیاسی باهم داریم اما باید در مقابل بدخواهان نظام دست در دست هم داشته باشیم.

\n\n

حسینی بابیان اینکه بیگانگان در مقابل رجزخوانی‌ها، اعترافاتی هم می‌‎کنند، بیان داشت: به‌طور مثال اوباما اعتراف می‌کند در آغاز دوران ریاست‌جمهوری‌اش، متوجه شده بوش پسر باوجود تهدیدات فراوانی که در مورد ایران انجام می‌داد اما طرحی برای حمله به ایران نداشت.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: همچنین اوباما در جمع رهبران یهودی عنوان کرده اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد و به ایران حمله کنیم، حزب‌الله نیز تلاویو را موشک‌باران خواهد کرد.

\n\n

وی کار خبرنگاری را کاری دشوار و سخت عنوان کرد و گفت: خبرنگاری کاری است که باید چارچوب‌ها را رعایت کرد و از عدالت خارج نشدن کار سختی است.

\n\n

حسینی افزود: روز خبرنگار روزی است که باید عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم تا نکات ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم، ابزار رسانه ابزار قدرتمندی است و اکنون نیز با تنوع رسانه‌های مختلف تأثیرات بیشتری هم شاهد هستیم.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز هر فرد می‌تواند یک رسانه باشد و برای این کار عزم و اراده بسیجی لازم است تا بتوان در این عرصه گام برداشت.

\n\n

وی بابیان اینکه غول‌های بزرگ رسانه‌ای می‌خواهند اعتقادات و باورهای ما را تضعیف کنند، افزود: رسانه‌های بیگانه می‌خواهند روحیه واگرایی در ما ایجاد کرده و به‌جای استقلال می‌خواهند وابستگی را در کشور تئوریزه کنند و بگویند اهداف و آرمان‌های بلند شما دست‌نیافتنی است.

\n\n

حسینی بابیان اینکه سواد رسانه‌ای مردم باید ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیازمند حرکت منسجم و یکپارچه جهادی هستیم چراکه دشمن در عرصه ایران و اسلام‌هراسی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند.

\n\n

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتصاد مقاومتی آن‌چنان‌که باید و شاید تبیین نشده است و این وظیفه رسانه‌هاست که باید منویات رهبری را در حوزه‌های مختلف تبیین کنند.

\n\n

وی افزود: رسانه‌ها باید در فضایی به‌دور از احساسات و محیط منطقی، مطالبه‌گری را دنبال کنند، رسانه‌ها باید اولویت‌های کشور که مدنظر مقام معظم رهبری است را همواره گوشزد کنند.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر